Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nytt HD 7970 - bilden blir knas vid inloggning

Permalänk
Medlem

Nytt HD 7970 - bilden blir knas vid inloggning

Jag köpte i tisdags ett Radeon HD 7970 från Webhallen. Det fungerade utan några som helst problem fram tills idag. När jag slog på skärmen (datorn hade varit påslagen under natten) så var den nämligen helt svart. Jag startade då om den, men när jag loggar in så händer detta: http://vimeo.com/92391529

Det konstiga är att det inte händer förrän jag loggar in på datorn, vilket får mig att tro att det är något mjukvarufel.

Vad jag har provat:

- Byta kontakt för skärmen
- Byta PCI-E-plats
- Kört Display driver uninstaller i safe mode och testat både drivrutinerna 13.12 och 14.3 beta

Datorn fungerar även utan problem med mitt gamla kort, HD 6950.

Är kortet trasigt?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Formatera, händer det samma sak igen så visar du det klippet till folk du köpte kortet av.

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem

Vad händer om du startat upp ett spel då?

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_evil:

Formatera, händer det samma sak igen så visar du det klippet till folk du köpte kortet av.

Yes, har formatera lite som en last resort, då jag ogärna gör det i onödan.

Skrivet av dj_evil:

Vad händer om du startat upp ett spel då?

Det är lite svårt att prova eftersom det där händer när jag loggar in Det fungerade utan några som helst problem att spela på innan det hände i alla fall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB