Bahnhof fiberbredband internet problem

Permalänk

Bahnhof fiberbredband internet problem

Låt mig först säga att jag är sämst på datorer, internet och teknik.

Jag kan inte ansluta till internet längre, detta hände från ingenstans som en blixt från klar himmel.
Jag höll på att kolla på streamade filmer sen så försvann allt internet

Jag gjorde snabbt en windows 7 internet diagnostik och då fick jag reda på att det var något DNS fel.
Efterråt så skrev jag in ipconfig all i CMD och såg konstiga "tunnel" prylar, som inte varit där innan.

Jag har ingen router, och pluggar direkt in kabel i dator. Har inte haft några problem med detta innan

Sitter nu o skriver på "reserv" slöinternet

Permalänk
Rekordmedlem

Det kan vara nått tillfälligt fel på deras dns servrar, i så fall kan du köra open dns eller google dns så länge, prova med dessa dns adresser så länge.

208.67.222.222
208.67.220.220
8.8.8.8
8.8.4.4

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

"sämst på internet och datorer"

kontrollpanelen -> nätverk och delningscenter -> ändra inställningar för lokalt nätverk -> anslutning till lokalt nätverk -> egenskaper -> internet protocol version 4 (TCP/IPv4) (välj egenskaper) -> Använd följande DNS-serveradresser -> fyll i 2 av de mrqaffe sa

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har du ringt deras support och kollat om det är något strul på deras tjänst?

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk

Tack för er hjälp snabba hjälp, problemet var temporärt och era öppna DNS servrar funkade under tiden.

Återkommer om det börja spöka igen