Permalänk
Medlem

Apple TV eller Chromecast?

Tjenare,

Tänkte börja streama netflix, svt play m.m. till Tvn och undrar kort och gott vad som är bäst att använda, Apple TV eller Chromecast?

Streamar från en Ipad.

Mvh

Masperz

Permalänk
Medlem

Apple tv helt klart om du enbart ska streama från en ipad, fungerar klockrent för mig iaf.

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem

Apple tv alla gånger Den har aldrig strulat för mig! Hur enkel som helst att använda.

Permalänk
Medlem

"Problemet" med dessa är att de kräver en annan enhet också, förutom vissa undantag. Finns inget bättre?

Annars tipsar jag om appletv, är grym bortsett från det ovan.

Permalänk

Chromecast alla gånger i veckan. Rätt så idiotsäkert också ifall okunnige far eller mor får för sig att han vill se på YouTube eller dylikt.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HElephant:

Chromecast alla gånger i veckan. Rätt så idiotsäkert också ifall okunnige far eller mor får för sig att han vill se på YouTube eller dylikt.

Knappast idiotsäkert om man ska casta något som inte har officiellt stöd, netflix och youtube funkar out of the box, thats it typ, har han en ipad så köp en appletv, bättre för honom.