Ingen fps skillnad i crossfire (metro last light)

Permalänk
Avstängd

Ingen fps skillnad i crossfire (metro last light)

Hej

Kör 2st r9 290 sapphire tri-x i crossfireX, och i spelet Metro Last light får jag ingen fps ökning i crossfire?
Ligger runt 70 på högsta i både single och crossfire..

Kör med Amd catalyst 14.3

Processor 4670k 4.2ghz

Varför?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av makn:

Hej

Kör 2st r9 290 sapphire tri-x i crossfireX, och i spelet Metro Last light får jag ingen fps ökning i crossfire?
Ligger runt 70 på högsta i både single och crossfire..

Kör med Amd catalyst 14.3

Processor 4670k 4.2ghz

Varför?

Är det endast i detta spel som det inte funkar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Är det endast i detta spel som det inte funkar?

Japp..
Kollade afterburner och gpu 1 och gpu 2 ligger på 100%

Är det processorn som bottleneckar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Japp..
Kollade afterburner och gpu 1 och gpu 2 ligger på 100%

Är det processorn som bottleneckar?

Det låter som att processorn flaskar. Fast Metro Last light är riktigt jävla tungdrivet.

Provade med min dator i signatur och det var ju trevligt...fast visst, allt var på ultra.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Jag tror du måste ha en I7a för att få ut full prestanda ur dom då I7 har HyperThreading.

Permalänk
Avstängd

Läser på nätet att det är runt 80 fps i medel man hamnar på i crossfire med r9 290
Då hade de en monster processor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa senaste catalyst 14.4
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMDCatalyst14-...
Metro Last Light – Improved Crossfire scaling up to 10%
samt även nedan
Support for the AMD Radeon R9 295X
CrossFire fixes enhancements:
Crysis 3 – frame pacing improvements
Far Cry 3 – 3 and 4 GPU performance improvements at high quality settings, high resolution settings
Anno 2070 – Improved CrossFire scaling up to 34%
Titanfall – Resolved in game flickering with CrossFire enabled
Eyefinity 3x1 (with three 4K panels) no longer cuts off portions of the application
Stuttering has been improved in certain applications when selecting mid-Eyefinity resolutions with V-sync Enabled

http://www2.ati.com/drivers/14-4-win7-win8-win8.1-64-dd-ccc-w...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomson:

Testa senaste catalyst 14.4
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMDCatalyst14-...
Metro Last Light – Improved Crossfire scaling up to 10%
samt även nedan
Support for the AMD Radeon R9 295X
CrossFire fixes enhancements:
Crysis 3 – frame pacing improvements
Far Cry 3 – 3 and 4 GPU performance improvements at high quality settings, high resolution settings
Anno 2070 – Improved CrossFire scaling up to 34%
Titanfall – Resolved in game flickering with CrossFire enabled
Eyefinity 3x1 (with three 4K panels) no longer cuts off portions of the application
Stuttering has been improved in certain applications when selecting mid-Eyefinity resolutions with V-sync Enabled

http://www2.ati.com/drivers/14-4-win7-win8-win8.1-64-dd-ccc-w...

Tackar ska prova den

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

Jag tror du måste ha en I7a för att få ut full prestanda ur dom då I7 har HyperThreading.

Används HT i Last Light?

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Avstängd

Avinstallerade 14.3, därefter installerade jag 14.4. Fortfarande ingen skillnad.
Gick då tillbaka till 13.12 och nu fungerar det igen.
Var bara i Metro crossfire inte riktigt fungerade i. Case solved

Permalänk
Medlem

Måste vara spelet i sig. Jag hade tidigare GTX 680 SLI och maxade inställningarna förutom AA. Då jag kör med en 120Hz skärm cappade min FPS på 120 med V sync och jag hade sjukt bra flyt genom hela spelet. Nu hade jag självklart inte 120 fps hela tiden, men hade aldrig under 100 iaf.

Ett R9 290 är ju ett betydligt bättre kort än ett 680 GTX

Visa signatur

R5 5600X | ASUS ROG Strix B550-F | HyperX Fury RGB 3200MHz 32GB | Sapphire Radeon RX 6800 | Corsair TX750M, 750W Gold | Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Avstängd

Jag hade dessutom version 1 av spelet..de släppte en uppdatering i maj 2013 som löste vissa problem, och nu fick jag ännu högre fps.
Körde benchmarken som medföljer och sweclockers hade fått 67 fps med r9 290. Jag hamnade över 70 med mitt tri-x i single.