Min mus fungerar inte på startup! Hjälp!

Permalänk

Min mus fungerar inte på startup! Hjälp!

Har en Madcatz.RAT 7, Sedan jag köpte den har den inte fungerat på startup.

Den lyser och får ström, hittas av datorn men antingen kan den inte röra på sig överhuvudtaget eller så kan den ibland endast gå uppåt och neråt. När jag sen tar ur och sätter in den i usb kontakten igen så funkar den utan problem.

Har uppdaterat drivrutinerna både för musen och usb kontakterna, har testat olika kontakter men felet kvarstår. Har stängt av strömsparnings funktionen på usb kontakterna också.

Tack för din hjälp!
(R.A.T 7, MSI Z87-G45, Corsair air 540)

Visa signatur

"Give a man a mask and he will show his true face" -Oscar Wilde

Permalänk
Medlem

Min mus får ryck ibland och rör sig endast uppåt och nedåt. Ytterst sällan men det är jobbigt i D3 eller HoN... Har också RAT7an, fast min har ett par år på nacken.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Hade med problem att musen ibland bara rörde sig upp och ner medan höger och vänster dog helt lite då och då. Testa ett annat underlag, en annan musmatta, skrivbordet, vad som helst. Kanske inte är det som är problemet för dig men det är ju enkelt att prova.

Permalänk

Inget fel på sensorn. Som sagt när jag re-pluggar musen så funkar den helt utan problem tills jag stänger av den igen.

Visa signatur

"Give a man a mask and he will show his true face" -Oscar Wilde

Permalänk

Hårdvaru fel på musen, något som de på mediamarkt var vana vid ang r.a.t.7 sa dom.

Visa signatur

"Give a man a mask and he will show his true face" -Oscar Wilde