Försöker ladda ner men tappar all download hastighet alldeles plötsligt.

Permalänk

Försöker ladda ner men tappar all download hastighet alldeles plötsligt.

Försöker ladda ner spel, t.ex Leauge of legends patch, eller World of warcraft patch dock INTE uTorrent.
då börjar den ladda i 4-5mb/s sen alldeles plötsligt dör den, rakt upp och ner utan några förvarningar eller att tappa hastighet. Samma gäller youtube, buffrar bara en "del" av videon sen slutar den (dock bara vissa videos) någon som vet vad problemet är?

Permalänk
Avstängd

Prova med en annan dator (laptop t.e.x) Om samma fel uppstår.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "dock INTE µTorrent"? Uppstår inte problemet när du laddar ned med µTorrent?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Exakt, problemet uppstår inte när jag laddar ner via uTorrent t.ex eller något annat torrent program. Problemet uppstår EJ när jag använder en annan dator.

Permalänk
Medlem

Gå in i Enhetshanteraren -> nätverkskortet du använder för din anslutning.
Har du igång energisparfunktioner så prova stänga av dom. Vill du dock ha energispar på det, så mixtra lite med inställningarna.

Kolla även om det finns nya drivrutiner till ditt nätverkskort

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk

Funkade tyvärr inte