Behöver en vettig laptop för ca 6-8k.

Permalänk
Medlem

Behöver en vettig laptop för ca 6-8k.

Som trådnamnet lyder.

Jag kommer använda den för lättare spel, dota 2, Left 4 dead, dayz osv. Det blir också filmtittande.

Jag behöver köpa den nånstans där de har vettig avbetalning eller fördröjd betalning. Tex som Klarna när de va 0% ränta.

Är Komplett de ända med möjlighet till förskjuten betalning som också inte har skyhög ränta just nu?

Då är nog https://www.komplett.se/msi-gp60-156-full-hd/815488 ett bra val eller ?

Eller kanske https://www.komplett.se/acer-aspire-v5-573pg-156-hd-touch/808...

Permalänk
Avstängd

Dustin har väl också Klarna dr det är räntefritt på 12 månader, dock med uppläggningsavgift på 395 spänn. Eller får man 19% om året och kan betala av hur du vill.

MSI-datorn är klart fin till det priset. Kolla annars i min tråd lite längre ner där jag skrivit upp lite olika datorer i ungefär samma prisklass...

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Dustin har väl också Klarna dr det är räntefritt på 12 månader, dock med uppläggningsavgift på 395 spänn. Eller får man 19% om året och kan betala av hur du vill.

MSI-datorn är klart fin till det priset. Kolla annars i min tråd lite längre ner där jag skrivit upp lite olika datorer i ungefär samma prisklass...

Jag undrar dock om den MSI laptopen inte har fel namn, eller har fel hårdvara listad. Överallt jag kollat så har den laptopen med de namnet en 750M tex.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

Jag undrar dock om den MSI laptopen inte har fel namn, eller har fel hårdvara listad. Överallt jag kollat så har den laptopen med de namnet en 750M tex.

Här har du en liknande modell, också den med ett GTX 850M. Så det stämmer säkert det som står där. Men det finns lite olika saker och frågan är vad som känns viktigaste för dig. Vissa föredrar TN-panel medan jag vill ha IPS (kanske felval men känns bäst så).

Nöjer du dig med medium inställningar i grafik (som jag gjort på datorn jag har just nu, ska köpa nytt nästa vecka dock) eller vill du kunna dra på lite i 1920*1080? Allt blir ju en fråga om priset, då Acern har ett GT 750M mot GTX 850M på de andra två.

Du kommer ju klara dig med ett GT 750M ifall du inte vill lägga på de extra kronorna och så prioriterade jag för knappt tre år sen. Nu prioriterar jag om, inte för att jag var missnöjd men vill tillbaka till grafiken på allvar, dock inte till vilket pris som helst. T ex väljer jag nog en snyggare laptop än en mer högpresterande - men bestämmer mig imorgon. Kommer ju även använda den till lite annat än att bara spela.

GTX 850M i tester.
GT 750M i tester.

Tänk på att även processorn och ramminnet avgör hur spelprestandan blir.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)