Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

fan vad snygg outfit och vapen!

awesome!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

schysst! charms är avgörande

Kan bara hålla med, hade jag sparat några mediokra ressist charms på min necro hade den helt säkert överlevt. På paladinen hade jag inventorien full och det är massor gratis stats även om det är lite jobbigt att behöva gå till stan med vart och vart annat item man hittar för att sälja.

Permalänk

Gjort en druid jag med nu, sedan några dagar tillbaka och spelat en del.
Inte kört en druid så långt på det här viset sedan LoD släpptes 2001, tror jag låg 3-6 på druid-laddern som bäst, minns att jag lirade 48h+ i sträck och visste knappt vad jag gjorde, pga ny karaktär.

Känns som vi blir tre druids nu då och jag har kommit lite drygt halvvägs, lvl 57 act4 nm, atm.

Fireclaw bear har varit mitt mål från början men har kört fissure och firestorm genom både normal och nm hittills, samt en liten små-hybrid med fireclaw bear, vid vissa tillfällen. Haft lite tur med vissa drops som jag tror kan gynna mig beroende på hur jag väljer att gå vidare.

Ej speccat om optimalt ännu, så har alla respecs kvar.

Hittat lite saker som sagt, och funderar om jag ev. kommer respecca till "windy" druid @hell, vi får se.

Edit: Fråga gärna om ni vill veta något eller vill ha screens på saker.

Permalänk

Update:
Fick precis en UM i Hellforge NM vilket vore nice att göra t. ex. en Duress med:

Använde också socket questen i normal på en Grim Shield jag hittat för att göra den här(har en till Shael kvar dock), CBF blir jäkligt nice, speciellt i björnform, förlorar lite res gentemot min Ancients Pledge kite shield, men så får vara:

Sedan hittade jag nyss den här! Också i River of Flame:

Edit: Imorgon blir det Diablo himself som får smaka.

Permalänk
Medlem

planerar att göra samma sköld. Har runorna men ingen fin sköld än så länge.
Yxan hade ochså varit najs, ethereal hade spelat mindre roll då jag ej går i närstrid.

har gamblat lite klubbor med förhoppning att få +skills utan resultat, kanske man har större chans att få detta på en yxa...

har överlag ganska kass utrustning på gubben. Unika fireresist-amuletten samt magefist-handskarna är väll det som känns bra.

Permalänk
Medlem

Har precis räddat Anya på nightmare nu. min hellforge bjöd på en Sol, känns lite tråkigt. hittat en till peasent crown och diablo droppade unika ghost armorn med +1 skills, funderar på ersätta min sockade breast plate snart, men inte bestämmt mig för om det blir med den eller om jag ska socka (topaz) en armor med lite högre def. Är livsfarligt med snabba bågskyttar för mig nu, men en bättre sköld skulle kanske kunna rädda mig lite också, inte hittat någon att göra rhyme i ännu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av prodigal_son:

Update:
Fick precis en UM i Hellforge NM vilket vore nice att göra t. ex. en Duress med:
http://i.imgur.com/CaKtHnR.jpg

Använde också socket questen i normal på en Grim Shield jag hittat för att göra den här(har en till Shael kvar dock), CBF blir jäkligt nice, speciellt i björnform, förlorar lite res gentemot min Ancients Pledge kite shield, men så får vara:
http://i.imgur.com/f5KSdzZ.jpg

Sedan hittade jag nyss den här! Också i River of Flame:
http://i.imgur.com/p9NsH9Q.jpg

Edit: Imorgon blir det Diablo himself som får smaka.

wow!! coolt! fan riktigt bra jubbat! välkommen in i stugan förresten!

ser med spänning på hur builden kommer funka på hell. jag är livrädd för druidens människoform med elemental för att man verkar så bräcklig och måste hålla sig så när.

schysst yxa oxå. + skillsen passar nog bättre för din gubbe än för oss som kör med shapeshifting pga speeden

lycka till! hoppas det gick bra med diablo och act 5

um har jag fått två ggr. det är så jävla nice : )

tycker det vore bättre med en crescent moon till mercen

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

planerar att göra samma sköld. Har runorna men ingen fin sköld än så länge.
Yxan hade ochså varit najs, ethereal hade spelat mindre roll då jag ej går i närstrid.

har gamblat lite klubbor med förhoppning att få +skills utan resultat, kanske man har större chans att få detta på en yxa...

har överlag ganska kass utrustning på gubben. Unika fireresist-amuletten samt magefist-handskarna är väll det som känns bra.

känns som det blir till att väga dem mot varandra. behöver du den verkligen nu så kör. klarar du att vänta så skulle jag råda dig till det. det kommer fler bra elitsköldar sen

hur e din resist? hur mkt damage reduction? faster hit recovery?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Har precis räddat Anya på nightmare nu. min hellforge bjöd på en Sol, känns lite tråkigt. hittat en till peasent crown och diablo droppade unika ghost armorn med +1 skills, funderar på ersätta min sockade breast plate snart, men inte bestämmt mig för om det blir med den eller om jag ska socka (topaz) en armor med lite högre def. Är livsfarligt med snabba bågskyttar för mig nu, men en bättre sköld skulle kanske kunna rädda mig lite också, inte hittat någon att göra rhyme i ännu

wow! grymt! det kan vara en klurig bana om man har oflyt med guest monsters och många minibossar

skulle du klara dig på hell med den utrustning du har nu så kör på. annars byt till mf tycker jag. de där + skills..känns som det är bättre att satsa på annat som resist, damage reduction etc såvida man inte når upp till riktigt många skill points. det är min erfarenhet i alla fall

bågskyttarna skulle du kunna köra lite dim vision på om det inte sabbar för mycket i planen

jag är själv på act 2 normal med nya gubben. kommer ite uppdatera förrän nåt stort händer eller att jag nått nightmare känns det som

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley:
Är ej riktigt säker. Fyllde stash/kub igår med det viktigaste o stängde av/packade ihop datorn inför flytt.

Har max fire resist o även fin resist i lightning. Cold är sämre o poison usel.
Ingen damage red värd att nämna och ej heller hit recovery.
Har en del + castrate + manarecovery

Permalänk
Medlem

castrate vill du nog försöka undvika(!!!!)

för allas vårt bästa

om jag vore som du hade jag varit försiktig med att nämna husflytten såhär i cyberspace. man vet aldrig vad Baal kan få för sig med att anlita en kapare som snor din dator mit i flytten. han är ju känd för att ta till riktiga fulknep

hoppas allt går bra! : )

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har börjat treva mig fram i hell nu, hade extrema problem i början, många som va cold immune och mercen dog väldigt fort så han kunde inte döda så många, men bytte lite taktik, utrustade mig med ett armborst för att kunna skynda på dödandet från lite håll och det går nu sakta framåt, men är riktigt ömtålig
Nuvarande vapen, men känns farligt utan sköld, ska nog se om jag inte kan hitta några bra orbs och köra en meteorb build istället.

provade å crafta en ring, som blev ok, men tyvärr +skills till fel gubbe

Nuvarande stats, men ska prova å respecca allt en gång, tänkte lägga till ES för lite extra skydd

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Har börjat treva mig fram i hell nu, hade extrema problem i början, många som va cold immune och mercen dog väldigt fort så han kunde inte döda så många, men bytte lite taktik, utrustade mig med ett armborst för att kunna skynda på dödandet från lite håll och det går nu sakta framåt, men är riktigt ömtålig
Nuvarande vapen, men känns farligt utan sköld, ska nog se om jag inte kan hitta några bra orbs och köra en meteorb build istället.
http://i.imgur.com/yff7sKv.png

provade å crafta en ring, som blev ok, men tyvärr +skills till fel gubbe
http://i.imgur.com/tiHPdfh.jpg

Nuvarande stats, men ska prova å respecca allt en gång, tänkte lägga till ES för lite extra skydd
http://i.imgur.com/jN5g8Mm.jpg

hahaha schysst resistances bro´! : )

fan tungt armborst : ) funkar det med enchant eller kör du spells istället?

ring? det var ju en amulett haha.

shit vad goa bilder! blir lagom sugen att spela nu..

ps vilket recept var det på amulettringen? vilken level hade den?

Permalänk
Medlem

ps TUNG VARNING!

gå inte ner i cavesen med nuvarande utrustning. när du tvunget måste gå ner i undergroound så ha massor av thaw pots druckna före nedgång och i bältet. blir du frozen där kan det vara kört

grymt bra jobbat och omställningen var väldigt smart med armborstet

Permalänk
Medlem

Det funkar väl sådär med armborstet, antar att det skulle va effektivare med fireball, men är ju inte lika tufft! kör frozen orb på allt som inte är cold immune, colds ger jag ett par statics sen backar jag å skjuter ner dom.
Ja, det ser ju faktiskt mer ut som en amu ral, P amnetyst, juvel, å random gamblad amulett, kommer inte riktigt ihåg, men gjorde den när jag va i slutet av NM.

Japp, resistsen är inte å leka med, ska nog göra en smoke eller nåt snart å sätta på mig... har hittat en Lum precis

Edit: hittat eth waterwalker som jag bytte ut min MFboots mot, även ett par trang oul vantar, men dom sålde jag

Edit2: hittade MF boots med resist, så bytte tillbaka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

RIP! förstår inte hur det gick till riktigt, men en lightning boss måste ha skickat ut miljarder med blixtar, va inte multishot heller, hade fullt liv, full mana och mercen stog mellan men dog direkt. inga andra monster, aja. Kör nog igång en druid eller ny sorc vid tillfälle

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Asch. Trist.
Sorcen är nog den karaktär jag spelat minst i mina dagar.
Känns som att hell är riktigt svettig o klara med henne.

Permalänk
Medlem

Blev tvungen å köra igång direkt, spelade rätt snabbt, så vart lite sådär med clear överallt, level 21 efter att ha dödat duriel, men nåt som va trevligare va det här

Total MF efter act 2 är 99%, bara chipped än så länge, droppat dåligt med topazer å inga gemshrines har jag sett

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

RIP! förstår inte hur det gick till riktigt, men en lightning boss måste ha skickat ut miljarder med blixtar, va inte multishot heller, hade fullt liv, full mana och mercen stog mellan men dog direkt. inga andra monster, aja. Kör nog igång en druid eller ny sorc vid tillfälle

aaaaah sorry bro´: (

vilken scene var det? vilken sorts monster? riktigt tråkigt att höra men du har fått massor av bra info och har nu ännu bättre chans att klara det

berätta gärna lite om fram till mötet och lite kring omständigheterna mer i detalj

gött att höra att du är på det igen. det är helt rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Blev tvungen å köra igång direkt, spelade rätt snabbt, så vart lite sådär med clear överallt, level 21 efter att ha dödat duriel, men nåt som va trevligare va det här
http://i.imgur.com/fuj3YSb.jpg
Total MF efter act 2 är 99%, bara chipped än så länge, droppat dåligt med topazer å inga gemshrines har jag sett

wow det är ändå rätt schysst för så tidigt

körde du ny trollpacka eller druiden?

Permalänk
Medlem

blev druid, kör fire och lite summon i början, ska specca om till wind senare
en tidig leaf! kommer nog köra på den rätt länge

Mer MF!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

wow galna items så tidigt! tror aldrig nån fåt tarnhelm. inte vad jag kan minnas att de postat om i alla fall

fan bra jobbat! grym stav också

Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

blev druid, kör fire och lite summon i början, ska specca om till wind senare
en tidig leaf! kommer nog köra på den rätt länge
http://i.imgur.com/7XBvcha.jpg

Mer MF!
http://i.imgur.com/csnIqLj.jpg

Där lärde man sig något nytt, hade ingen aning om att +3 fireskills gällde fireskills för alla klasser utan trodde det bara var till Sorcen. Kommer dock inte på så mycket annat som skulle ha glädje av den?
Kanske en holyfire paladin på tidigare levlar, eller en fire trapp assassin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Där lärde man sig något nytt, hade ingen aning om att +3 fireskills gällde fireskills för alla klasser utan trodde det bara var till Sorcen. Kommer dock inte på så mycket annat som skulle ha glädje av den?
Kanske en holyfire paladin på tidigare levlar, eller en fire trapp assassin?

Amazon med alla typer av fire arrow också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Amazon med alla typer av fire arrow också.

Rätt säker på att Amazonen inte kan använda sina fire arrows med en stav i händerna dock så rätt meningslöst i det fallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Rätt säker på att Amazonen inte kan använda sina fire arrows med en stav i händerna dock så rätt meningslöst i det fallet

Helt sant men handskarna som heter Magefist har också +1 fireskill. Det var de jag menade 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

hahha IN THEORY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Helt sant men handskarna som heter Magefist har också +1 fireskill. Det var de jag menade 😊

snygg save hahah : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

snygg save hahah : )

Hehe näääääää vad menar du? 😉

Visa signatur