Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Tack Jejja. Ska försöka få rätt på det.

Bra jobbat boys! Ser fram emot att höra mer ifrån Nightmare : ) Låter som att det flyter på riktigt bra ju! Bli inte för bekväma bara för då kan det smälla till snabbt : )

Vajan! Cool då har du ju kommit riktigt långt nu : ) Det är nånstans där det börjar kunna bli riktigt klurigt. Akta dig för undead pygmees i sewers och att ta dig an för många urdars/maulers i durance of hate etc

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley: Aaa jag ska tänka på det, tack
Ja dom där snabba jäklarna ja, är det dom som exploderar? Dödade min förra paladin ^^
Får se hur det går med Ancients, det är nästa steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

@Guffa_Harley: Aaa jag ska tänka på det, tack
Ja dom där snabba jäklarna ja, är det dom som exploderar? Dödade min förra paladin ^^
Får se hur det går med Ancients, det är nästa steg.

lugnt bro! : ) ja precis..dem

se till att ha en life tap mot ancients på normal och nightmare framför allt men även på hell kan det vara avgörande. vi brukar även sprida ut lite extra potions på marken att ha under striden

teleport-taktiken är inte nödvändig förrän hell skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Sådärja!
Klarade Ancients utan problem. En av de 3 är ju lightning immune, så fick smite:a ner han. Annars var det inga problem, och mercen överlevde.

Även baal och hans minions var rätt lätta.

MEN nu på Hell blev det en annan femma. Jäklar vad hårt fienderna slår, helt otroligt. Hade glömt bort vilken skillnad det var.
Så nu får jag spela väldigt försiktigt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

Sådärja!
Klarade Ancients utan problem. En av de 3 är ju lightning immune, så fick smite:a ner han. Annars var det inga problem, och mercen överlevde.

MEN nu på Hell blev det en annan femma. Jäklar vad hårt fienderna slår, helt otroligt. Hade glömt bort vilken skillnad det var.

Gött å höra att det gick smidigt!
se till att skynda långsamt nu. Gjort några fynd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

Sådärja!

wow! bra jobbat fan! skulle vi kunna få en statbild och lite items? skilltree?

jo nu är det allvar på riktigt. tre saker du måste se upp med på act 1:

cave: Coldcrow och hennes entourage. här är det viktigt att du rensar lite i taget så att det bara är hon när de väl kommer(hon och packet alltså). här behöver du cannot be frozen, mycket cold resist och i brist på detta ett 4-fält med thawing potions. jag rekommenderar även en dim vision wand för att stoppa packet.

jail level 2: Fouldog Pitspawn eller vad han heter. cursed, cold enchanted med mera. cursed och CE e han alltid men de är ganska många som pepprar med sina bollar. aldrig blitt helt klok på om det är cold eller lightning. skulle tro lightning men han är alltid cold enchanted som sagt så alla får colden. thawing här också. otroligt viktigt.- får han multiple shot..var på din vakt. han har 6 medhjälpare med sig på hell

dark tower level 5, det första rummet. blir det det lilla rummet så kan de omringa dig och sen skjuter andra dig på avstånd. bunkra upp med massor av juvves här. ett fält med thawing ifall de är cold enchanted och du inte har cannot be frozen. får du dock det rummet så vet fan..måste veta lite mer om dina skills för att kunna ge råd där

just det..Underskatta inte thorn beasts(igelkottarna som skjuter) och zombies. dessa två får en vansinig boost på hell

en sista grej. om nåt känns för svårt så gå inte in och kör "ahh vad fan, det måste gå". kom hit och vädra istället. det är dels det tråden e till för

lycka till!

Permalänk
Medlem

Nja, inga direkta fynd. haft full resist i normal och NM, men i hell är dom sådär. Har några runord som följt med bra länge.
Ancients pledge, strenght, lore och stealth tror jag dom heter. Men eftersom jag får all min skada av lightning, så har jag inte behövt några jättebra vapen än så länge.
Möter jag något svårt så får jag smite:a, tar lite tid men då dör det mesta.

Det skulle ni kunnat få, om det inte vore så att min dator frös. Helt random, aldrig hänt förut.
När jag gick in igen så var gubben död.
det var tredje gången gillt känns det som ^^,
Det hände när jag skulle clear:a Evil den.

Kanske testar med en Necro eller Druid sen, har båda på lvl 19 tror jag.

Vore skojigt med en Necro, summoning och corpse explosion. Då tror jag att man kan köra rätt hårt på MF.

Men vi får se! Fortsätter att hänga här på tråden, hojtar till när jag börjar lira igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

Nja, inga direkta fynd. haft full resist i normal och NM, men i hell är dom sådär. Har några runord som följt med bra länge.
Ancients pledge, strenght, lore och stealth tror jag dom heter. Men eftersom jag får all min skada av lightning, så har jag inte behövt några jättebra vapen än så länge.

Det skulle ni kunnat få, om det inte vore så att min dator frös. Helt random, aldrig hänt förut.

Vore skojigt med en Necro, summoning och corpse explosion. Då tror jag att man kan köra rätt hårt på MF.

Men vi får se! Fortsätter att hänga här på tråden, hojtar till när jag börjar lira igen

Tråkigt att höra =(
Kan rekomendera summoner necro, känns som en safe build med god möjlighet till MF.
Behöver inga dyra grejer heller för att han ska klara sig bra, men bökigt på trånga ställen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

Va?!! det var tråkigt att höra. Min har frusit massor med gånger. Framförallt när den stått i pausläge länge men jag har aldrig varit död efter. Frös den mitt i när du spelade? Låste sig bilden liksom mitt i utan att du hade tryckt escape och var i pausläge?

Sjukt. Har du mkt igång samtidigt? Fan bud på att stänga av exakt allt annat som inte anbänds. Det där var för sjukt och att det hänt två ggr innan..suck

Permalänk
Medlem

fy så djävulskt att dö på detta vis. Skulle nog inte själv palla o starta en ny gubbe på länge...

Går själv sakta framåt. Är nu klar med normal utan några större problem, förutom att jag var ganska nära att lämna in på act 4. Blev omringad av en arme' med larv-bebisar vilket gjorde att jag "fastnade" o knappt kunde slå mig ut. Fick tömma nästan hela bältet på portions.

Hittat en del hyggliga prylar. The chieftain (yxa), boneflesh (armor) + Dol-runa bla. Använder dock ej armorn då jag har en socklad med lite topazer i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Va inne å lirade en snabbis igår, räddade cain i NM, hittade en shael i tristram, så lär väl försöka göra en rhyme-sköld. Tips på sköld å göra den i? vill inte vänta för länge på den heller

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gött att höra om era framsteg boys. skulle man kunna få en screenshot på gubbarna och nåt item?

jävligt bra att du klarade dig där insane. trängda lägen som det där är precis vad som avgör om man blir en ghost i entren eller om man står och glimrar där stolt med sin destroyer titel : )

alla dessa fantomer som man deletat

r i p

Strangelove;angående sköld så skulle jag rekommendera dig att spara din shael tills du har minst 2. gärna 3 och använda ancients pledge tills dess. vilka vapen använder du nu? hur ser dina resists ut.

rent spontant så tänker jag att där du är nu så kommer en sån sköld att räcka max nightmare ut(beroende på övrig resist såklart men när väl hell kommer så måste du ha mer i skölden enligt mig om den nu ska ge dig en stor del av din resist. cannot be frozen är såklart grymt och jag vet att jag snackade om det tidigare men thawing e bra nog och jag vill bara sticka in att om du inte hittar nån mer shael så kan det bli riktigt surt och ancients ger så mkt mer bonus att du kan få andra bra saker från föremål som annars krävt resistances

men om du insisterar så rekommenderar jag dragonshield förslagsvis. om du har en plan och har mkt resists på andra håll etc så tycker jag det vore bättre att vänta på en elite shield så att den kan räcka genom hell också.

då blir det monarch förslagsvis

Permalänk
Medlem

dock..med tanke på att du är sorceress så rekommenderar jag att ta rhyme redan nu när jag tänker efter. bättre att undvika frozen. thawings kan vara mer lägligt för melee fighters

så dragonshield antar jag att mitt bästa bud är för den är bra nog, ser cool ut : ) och är light. kom ihåg att spara dessa dock. den har max 3 så du vill inte använda smedens socket reward på den

Tal Rune + 1 Amn Rune + 1 Perfect Ruby + Normal Shield = Socketed Shield of same type och hoppas du får två. eller kör på ett säkert kort och ta grim shield eller defender/heater

Permalänk
Medlem

Ska försöka lära mig det där med screenshots o infoga bilder här... Har aldrig hållt på med såna grejer.

Permalänk
Medlem

ta det längre fram då. det minns jag när jag först började med det..att det tar mkt fokus och det är farligt på nightmare och hell att tappa sin edge

går bra att skriva av också. lite om stats och skill points, damage, items etc så att du är här när du är här och inne i spelet när du är inne i spelet

bilder är inget måste liksom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

dock..med tanke på att du är sorceress så rekommenderar jag att ta rhyme redan nu när jag tänker efter. bättre att undvika frozen. thawings kan vara mer lägligt för melee fighters

så dragonshield antar jag att mitt bästa bud är för den är bra nog, ser cool ut : ) och är light. kom ihåg att spara dessa dock. den har max 3 så du vill inte använda smedens socket reward på den

Tal Rune + 1 Amn Rune + 1 Perfect Ruby + Normal Shield = Socketed Shield of same type och hoppas du får två. eller kör på ett säkert kort och ta grim shield eller defender/heater

Tack för tips! Ska spana lite efter sköldar, letar tills jag hittar nån skaplig med 2s så kör jag då! brukar ni spara alla socket-rewards till hell? vad brukar ni köra imbue på för items? misstänker att jag kör på circlets som sorc. Har för mig att dom kunde bli bra. När är det värt å börja gambla Amuletter?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tog nyss lite dumpar. går det ej att lägga upp direkt från datorn? måste jag ladda upp filerna till någon fil-tjänst innan och länka därifrån eller vadå?

Permalänk
Medlem

gött! jag använde imgur.com

det är rätt smidigt även om jag misstänker att man kan göra det smidigare än jag gör : )

Permalänk
Medlem

testing!!!

Yxan...

Har maul som huvudskill. kompletterar med shockwave.

väntar väll på ett bra enhandsvapen så man kan använda sköld för att få upp resisten lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

testing!!!

Yxan...

http://i.imgur.com/ll0Y1Bb.png

Har maul som huvudskill. kompletterar med shockwave.

http://i.imgur.com/sGp72Lm.png

väntar väll på ett bra enhandsvapen så man kan använda sköld för att få upp resisten lite

jag har många ggr undrat vad de ska vara bra för men det är ju uppenbart! det är för druiden ska visa var skåpet ska stå : ) fan vad coolt!

Permalänk
Medlem

Är i val o kval ang merc. Har nu en med attack rating aura. Funderar nästan på att behålla honom. Känns nog så viktigt att träffa ofta när man slår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Är i val o kval ang merc. Har nu en med attack rating aura. Funderar nästan på att behålla honom. Känns nog så viktigt att träffa ofta när man slår.

framförallt viktigt för hans chans att träffa. du får ju en del bonus redan

Permalänk
Medlem

Avancerat ytterligare lite i den mörka världen!
Spelat igenom halva act 2 nu, ska ner och hämta amun.
Har hyrt mig en cold aura merc, kör vidare mer enchant och frozen orb. Funkar fint än så länge, men har helt backat undan från att attackera, låter mercen tanka så står jag å kastar lite orbs ibland när han träffar på nån tuffare motståndare, känns lite tråkigt att inte utnyttja chanten på egna gubben, får prova igen med kastvapen snart. Inte hittat något av direkt värde, bytte ut 25 MF amu mot 20 all res. Runt 50 i light res, typ 20 i övriga.
Inte hittat någon sköld att göra rhyme i än.
Handlade på mig en wand med lower resist charges. Skulle jag springa in i väggen med nuvarande set-up byter jag nog till frozen orb och lightning, om jag inte hittar några items som knuffar mig i annan riktning.
Bilder kanske dyker upp om jag lyckas sitta någon längre sväng å lira

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley: Ursäkta sent svar. Fick jävla influensan, haft 39.5 graders feber i 6 dagar, men nu är det bättre.

Som du sa, så frös själva spelet när jag inte hade tryckt Esc. Skrev att datorn frös, men det var bara spelet som frös. Och med tredje gången gillt så menade jag mer att det var tredje gången jag dog. Första gången det där har hänt, men ack så irriterande för det.

Tänkte börja lira med min Necro nu, aldrig spelat en sån tidigare. Kör en summoner tänkte jag, så får vi se hur det går.

Nu jävlar ska jag allt klara det!

Permalänk
Medlem

fan thats the spirit! Baal dödar din avatar två ggr, ser sen att du börjar närma dig och kraschar spelet,, kastar en influensa som bryter genom barriären och har dig nere för räkning men sen 6 dagar senare slår du upp handen genom isen som är Baals förbannelse och ropar:

Nu jävlar ska jag klara det!

fuckin´spirit det alltså!

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat Strange! Gött att se att du ger hopp åt Sorcen och henes chanser. Missar vi bara en värld så faller allt. Glöm inte det när ni travar i mörkret och facklan är enda sälsskapet i kampen mot dessa ondskans tjänare från avgrunden.

Låter som du har en schysst plan. glöm inte vad jag sa om amazonens rustning och chansen att få upp en level 15 valk. kan vara värt att kika på. ska nog ta den själv sen om jag får runläget som jag vill ha det. lower resist wand är skitbra i vissa lägen. kan vara en idé att ta lite life tap också för att hjälpa mercen. särskilt om han börjar dö för mkt

jag själv har klarat act 2 nu. har hittat lite smått och gott. några set men inte fler av samma. har fått upp rätt schysst mf för att vara så tidigt måste jag säga. fick manald heal ring uniken av duriel när han bet i gräset. den ska ersätta en av mina mf ringar för fire claws(santa claus tuffare brorsa) kostar rätt mkt mana snabbt. använde faktiskt staven till altaret genom stor del av sista bitarna. med den speeden och damagen var det fan riktigt bra med fire claws(han bränner paket via skorstenen istället för att lämna paket hihi)

men nu har jag malice till mercen och jag fick nåt annat. en scythe rare med schysst speed och lite halvbra attackgrejer. kan klart bli mkt bättre dock men det är tidigt

annars har jag några dire wolwes(dir straits tuffare brorsa muhahaha), nån raven, heart of wolverine spirit och en aim merc som medhjälpare. min health sticker ner snabbt när jag rusar in och vissa av streamföljarna har blivit chockade över hur riskbenägen jag är men jag känner att jag vet vad jag gör. det är normal, jag är förvisso otålig att komma till act4 och sen efter 5an till nightmare men jag känner att jag har koll. försöker planera fram men har inte riktigt en plan än. kommer behöva resetta såklart men frågan är när

(nästan identisk med min)

offhand vapen när jag beöver extra resists

hittade dessa igen och de sparas tills senare

hittat upp till ral och tal i runor(ingen ort) men tror alla fram tills dess

även hittat civerbs sköld, hsarus belt, isenharts armor(verkligen en av alla typ..nej men en av en hel del så ser fram emot att dubbla snart om jag har flyt. med så mkt mf som jag har nu så borde det gå)

Permalänk
Medlem

Strax framme vid Andariel på nightmare. Hittar ganska gott om runor -av någon anledning flera HEL.
Gått sämre med mf, ligger nog en bra bit över 100% o har mest hittat några sämre modell av sets + någon unik.
Men helt plötsligt denna i catacomberna...

blev fin skada med maul

får dock så pass dålig resist med denna så jag vågar nog inte riktigt använda den. men lite sugen är man nog att slänga i en shael...
Tycker dock armborsten var riktigt cool på något sätt.

Maul och shockwave är hur som helst en riktigt trevlig kombo. stunna med shockwave och sen in o kötta på

Permalänk
Medlem

coolt med unikt siege crossbow : ) schysst skada men för långsamt. shit det är verkligen som nån skrev..attack speed är riktigt viktigt med björnen. upplever att hans health sticker ner som fan ofta. kanske är jag bara mer reckless än vanligt..björnen verkar fan ta mer skada av inferno. är det nån som vet om det är så?

resistances är ju de samma men kan det vara att han är så stor att han träffas av frames på ett effektivare sätt??

jag har flera poäng i were bear nu, fire claws(plus 3 extra via hjälm), shock wave och hunger. plus lite till och sen summon

jag känner att det är ett evigt bytande och ständigt hjärtat i halsgropen.

är snart redo för kurast och kan lämna djungeln bakom mig. hittade rustningen på cathans så har släppt mf ringar och kör nu manald heal, cathans seal och så cathans rustning. ca 60-70 mf istället för ca 100 + jag kände att jag behövde boosta life leachen med druiden för healthen stack som fan så nu kör jag hunger, shock wave och lite life leach plus andra goa bonusar från 2 cathans istället för mer mf. switchar lite till fire claws i vissa lägen(har swap på f-knapparna på både vänster och högerklick..lite risky o mycket att tänka på men måste pröva mycket o vänja mig inför nightmare och hell)

Permalänk
Medlem

måste säga att jag tycker han är väldigt svår att spela med

hur mycket lycanthropy kör du med?

jag tror fan jag ska resetta till werewolf och ta werewolf points och hunger, lite summon och sen en elemental attack för phys immunes

Permalänk
Medlem

Har maxat wearbear och om jag minns rätt 11p i lycantropy. Har även själv funderat på att resetta till werewolf, men det går så pass bra fortfarande så jag avvaktar ett tag till.
Björnen är som sagt riktigt beroende av snabba vapen känns det som, men har ingen koll själv egentligen då det var typ 15 år sedan jag spelade någon annan melee-gubbe.

Har även funderat på en reset till elemental-druid... passar nog min spelstil bättre då jag nog är allt för het på gröten ibland. Har varit nära att lämna in flera gånger nu pga detta.
minns dock att dessa var ganska kassa på den tiden...

Har även spelat en "munk" till nivå 6, om ni kommer ihåg denna... en paladin enbart klädd i läder + slåss med en staff...
minns dock ej om det var några andra "restriktioner" på denna