Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

aah ok jo för jag kollade lite skills med + damage och så och det verkar som att man använder tassar etc och då borde ju inte vapen gälla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

aah ok jo för jag kollade lite skills med + damage och så och det verkar som att man använder tassar etc och då borde ju inte vapen gälla

Vapnens damage, hastighet påverkar tassarnas kraft. Sköld + enhandsvapen går också. Går dock inte att blocka eller kasta spells när man har förvandlat sig så det går inte att kombinera shape shift + elemental på ett bra sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

Ahh stort tack man. Då får man välja alltså. Vissa spells verkade gå att kasta i nån form dock

här e lite om breakpoints också:

http://diablo2.diablowiki.net/Breakpoints

EDIT: min erfarenhet är att det finns saker som inte stämmer med denna tabellen dock så vissa saker kan avvika. tänker bland annat på när amazonen använder enhandsvapen som jag nämnt tidigare

känns på det hela taget som att druiden är en karaktär som man verkligen väljer skills efter vad man hittar. så har jag förvisso kört tidigare också, desto mer så de senaste försöken men druiden känns betydligt mer som en sån karaktär. Lite som att för att få ut det mesta av gubben så bör man ta lite fler aspekter med i bilden. kanske bara inbillning men det är känslan jag får. han verkar inte ha någr char specific anfallsvapen exempelvis. bara hjälmarna liksom. nåja ska kollas upp så småningom. har hittat en del föremål som gjort mig sugen på en drudi genom mina försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Vapnens damage, hastighet påverkar tassarnas kraft. Sköld + enhandsvapen går också. Går dock inte att blocka eller kasta spells när man har förvandlat sig så det går inte att kombinera shape shift + elemental på ett bra sätt.

men hur menar du att sköld och vapen går om man inte kan blocka? det står ju med vad de har för block frames i djurform

jävla intressant också att sorceress och barbarian har samma cast frames. förmodligen tänkt att han inte ska bli för efter när han ska använda cries men ändå lite småtokigt på sätt och vis : )

Permalänk
Medlem

Tänkte också på att det inte finns några class specific vapen till druiden, lär göra det lite svårare med en caster, speciellt utan spirit som varit det självklara fattigmansvalet när man lirat ladder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Värt att nämna är att Druiden Har högst attackspeed av alla med en del vapen, tex maul + polearm.
Bågar + armborst funkar även som närstridsvapen i björn/vargform

Permalänk
Medlem

Dödade meph igår med min chantsorc, gick rätt smidigt och kändes lite kaxigt å stå å hugga fulingen i ryggen med en brinnande kniv medan mercen tog smällarna, ska försöak samla på mig lite fire res till jag träffar på dibbe, lite lightning vore kanske också på sin plats

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe grymt, Strange! Ge den onde saten vad han ber om! en dolk i ryggen är inte mer än han förtjänar

fick du nåna coola items?

underskatta för allt i världen nu inte hans röda blixtar. inte elden heller : )

insane: stort tack. riktigt bra info. ser faktiskt fram emot att spela med en gubbe som kan använda dessa på ett bra sätt

Permalänk
Medlem

kör en rusch på hell cow level nu fäör dem som vill kolla

Permalänk
Medlem

det var ingen match för Bloodfrost. gratis stek om ni vill ha, boys. bara ta er till cow level så ligger dem redo att plockas : )

de var nårra jävlar på att döda emrcen dock. var en bit där det var might, fanaticism och cursed

var lite scary

Permalänk
Medlem

Kollade streamen efteråt. Lätt som en plätt. Förvånande vad mycket skada du gjorde med bågen. Bra jobbat. Bara ta en screen shot och rama in!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Kollade streamen efteråt. Lätt som en plätt. Förvånande vad mycket skada du gjorde med bågen. Bra jobbat. Bara ta en screen shot och rama in!

Cool! Ja verkligen men jag måste erkänna att när spjuten höll på att ta slut så var det inte lika kul. Taktiken funkade ju bra som en symbios. Men bara spjut eller bara båge hade inte varit lika bra på vissa ställen. Allra minst på cow level för de verkade vara rätt bra tåliga mot både phys och lightning. Sen när bossarna kom..

Genom hell var det ju egentligen bara extra fast phys immunes med lite eller mkt light resistance som var riktigt farliga så jag är väldigt nöjd med hur det gick med builden.

När jag hittade Lem-runan så öppnades det upp för den taktiken. Tricket för att klara det som vi spelar är att vara öppen för justeringar tror jag.

Skapade en Druid igår. Har inte börjat spela men han sitter nu i Rogue-lägret med en stor bok och gör anteckningar om hur han ska kunna bekämpa Baal i sitt universum. Inte förrän alla sju Baals är besegrade kommer det råda frid i de sju världarna och inte förrän det råder frid i de sju världarna kommer det slutligen kunna råda frid i vår, den åttonde världen

Så kämpa hårt mina vänner! Vi har tre slag kvar att vinna!

: )

Permalänk
Medlem

Druid, Assasin och ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Druid, Assasin och ?

sorceress.

Permalänk
Medlem

nej asassin har fixat biffen. det är necromancer, druid och sorceress

det var en lönnmördare som kom in i tråden och fixade det med trap build

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

nej asassin har fixat biffen. det är necromancer, druid och sorceress

det var en lönnmördare som kom in i tråden och fixade det med trap build

Men den hade ju inga bevis ju. Litar inte riktigt på det. Kanske säger mer om min syn på okända människor än om honom 😊

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Men den hade ju inga bevis ju. Litar inte riktigt på det. Kanske säger mer om min syn på okända människor än om honom 😊

allvar? tror du det var bluff?

hade varit sjukt ball om det var så

e det fler som tror han ljög?

Permalänk
Medlem

Tjo gott folk, sitter allt och lurkar i bakgrunden och läser denna tråd då och då.
Jodå jag klarade då att piska Baal och hans följeslagare med en trap assassin.
Lade aldrig upp bilden på killscreen dock tror jag att det ska finnas en bild med karaktären i loadscreen.

Aja, håller sakta men säkert på ett kanske ta upp och köra en annan karaktär inom snar framtid. Får bara komma ihåg att ta screens på allt. Dock är jag en som aldrig brukar ta screens i spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrabman:

Tjo gott folk, sitter allt och lurkar i bakgrunden och läser denna tråd då och då.
Lade aldrig upp bilden på killscreen dock tror jag att det ska finnas en bild med karaktären i loadscreen.

Aja, håller sakta men säkert på ett kanske ta upp och köra en annan karaktär inom snar framtid. Får bara komma ihåg att ta screens på allt. Dock är jag en som aldrig brukar ta screens i spel

skulle precis skriva efter att ha läst bakåt i tråden

som jag såg det så var det inget snack om att du klarade det

det enda hade varit om det olika med p8 etc eftersom vissa kört det men jag känner att det var legit utan tvivel

Permalänk
Medlem

det var just load screenen som gjorde att det kändes väldigt säkert men även helheten. det fanns liksom aldrig skäl att tvivla

jag tog ju vara screen på när baal dog men där visades inte hell. sen när jag skulle ta conqueror(var rädd att missa min redan screenade kill shot) eller vad den sista biten visar så försvann skiten och gick tillbaka till start men jag hade hellre kill shoten

Permalänk
Medlem

så tre världar kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrabman:

Sweeet. Då är det nec, sorc och druid kvar då 😊

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Sweeet. Då är det nec, sorc och druid kvar då 😊

Ja : ) du ska inte ge dig på amazonen igen eller kanske en necro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Ja : ) du ska inte ge dig på amazonen igen eller kanske en necro?

Jag har en sorg igång. Hon är dock bara lvl 11 och Andariel lever fortfarande. Får se ifall jag kan ordna lite mer tid så kanske jag ska försöka få. Igenom henne

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter en längre paus har jag nu kört igenom act 3+4 med björnen. Var lite orolig inför mötet med diablo, men det var inga problem alls. Bara in o kötta på så var han nere på ett par minuter.
Har väll inte hittat så värst mycket bra prylar ännu, förutom unika amuletten som ger 50 fireresist samt 10 increased resist.
Har ett ganska uselt vapen, men känner mig beroende av att ha ett med very fast attack speed. Svår balans där, har ett betydligt bättre undanlagt med fast speed, med björnen känns mycket segare med denna.
Lycantrophy, wearbear samt maul har alla skills hamnat i hittils, förutom 2 skillpoints i heart of w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Jag har en sorg igång. Hon är dock bara lvl 11 och Andariel lever fortfarande. Får se ifall jag kan ordna lite mer tid så kanske jag ska försöka få. Igenom henne

Du klarar det! Jag har min druid klar nu och RedRider har rensat allt fram till barackerna. hittat en unik klubba, 4 chippade topazer och en rare wolf head. det är nog det som är värt att nämna

kör werebear build på normal och sen får jag utvärdera. kommer ha fire claws och kanske markslaget. sen blir det summon för resten känns det som

Permalänk
Medlem

guys, hur funkar donationer? det är ett par som velat ge donationer. Är sånt säkert? Är det smidigt att fixa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

guys, hur funkar donationer? det är ett par som velat ge donationer. Är sånt säkert? Är det smidigt att fixa?

Ja, bara skapa ett e-sparkonto eller ett PayPal som de kan sätta in pesos på. Lämna inte ut ordinarie lönekonto eller sparkonto du använder till annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har lyckats klämma in lite spel här och var, och har kört igenom hela normal (cow level kvar). Har hittat vissa saker som underlättat, hittade två ral i chaos sanctuary, så kunde göra leaf i en +3 enchant stav, vilket boostade mig och mercen ordentligt.
Har hittat sigons vantar å skor, men inget jag använder för tillfället.
Hittade en Sol tidigt i act 5 så gjorde lore tills vidare, fint med +1 å light res.
Springer runt med ca 130 MF och mercen har väl en 50 till kanske, vapen till mercen och en rhyme-sköld är mina nästa mål!
Har plockat upp forzen orb så dödade väldigt snabbt i slutet av normal, får se hur det går i nm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har kommit till act 3 NM med min paladin. Dog med den första på act 2 NM, han var Holy freeze. Nu kör jag en Holy Shock paladin Bra kombo med Holy freeze mercen, är mycket mer försiktig denna gång också.
Har inga speciella föremål alls, några unika och några dåliga set items.
Se om jag kan ta NM baal nu i veckan.