Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

hahahaha vad fan : ) munkgrejen har jag aldrig hört. nice. tänker på talisman om nån spelat det

wow då borde du ju fan ha galet mkt liv men det ser du ju inte ut att ha. nu är jag lost. dags att granska lite på arreat sidan.

hehe verkar som vi spelar honom på samma sätt med vårdslösheten i alla fall : )

ska även kolla attack speed med bear. käns som att han har långsammare attack speed än druiden har i normal form. vet att wrewolf får extra såklart

Permalänk
Medlem

det var som fan. björnen e snabbare än varulven men dock långsammare än druiden i mäniskoform

detta exkluderar naturligtvis den extra speed varulven får successivt

sen är det ju det där med shock wave..den är inte bra nog eftersom de ofta anfaller från runt om hela en. den täcker bara som en fjärdedel eller i bästa fall en halv yta

sen +5 % per level i life med lycanthropy..e det värt det? är det bättre att satsa på annat kanske? är det så jobbigt att kasta om var 40e sekund? jo såklart är det det och livsfarligt att bli mäniska igen på fel plats men vad fan..5% plus i liv(typ) per skill level. det lämnar inte många poäng kvar om man då maxar bear och lyca. fire claws lär ju vara helt värdelös på hell. såvida man inte maxar all synergy. då snackar vi fan skada deluxe men sen är det ju det där med alla fireimmunes så den kan vi glömma. halvdant på fys och halvdant fire? vad händer då med fys och fire immunes..bah!

svårt

hmm nu börjar jag faktiskt se en plan här som skulle kunna funka : )

behöver bara ca 120-130 points : )

har hittat en tänkbar build nu som kostar 87 poäng. hoppas den funkar : )

ska testa detta:

11 werewolf

14 lyca

11 feral rage

11 rabies

13 Heart of wolverine

17 grizly

10 dire wolf

så detta är en build som är oberoende av fynd. hittar jag så nåt visst så kommer det mest troligt att ändras

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha. Då har diablo 2 patchats idag så att det ska fungera på moderna operativsystem
http://www.eurogamer.net/articles/2016-03-11-diablo-2-gets-a-...

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jaha. Då har diablo 2 patchats idag så att det ska fungera på moderna operativsystem
http://www.eurogamer.net/articles/2016-03-11-diablo-2-gets-a-...

Coolt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

riktigt coolt! känns som våra trådar kan ha spela t en liten roll : )

Permalänk
Medlem

dog precis i sewers. omringad av skelett. såg mörk ut och de hade skydd av en ancient. såg ut att ljusna och så blev jag människa igen. jag tror inte på shape shifting builden. det är alldeles för avgörande att bli människa vid fel tillfälle. jag kommer behöva köra elementals trots allt. ser inte fram emot det men tror det blir för svårt på hell om man är van vid bear eller wolf life och sen helt plötsligt boom

Permalänk
Medlem

antar att jag hade kunnat köra en annan build på normal och få det att funka men den kan stöta på problem på nightmare ändå..aah får fila lite på det över helgen. frågan e nämligen om elemental håller det heller

hade kunnat börja med feral rage och lyca upp till de nivåer de skall ha tillsammans med werewolf. då hade det kanske kunnat fungera i och med life steal och speed. frågan är bara vad man gör med en sån karaktär när det kommer ranged attackers och det är snålt med stealen. inga ranged attacks alls och kör man båge eller så så är det vansinnigt dålig attack eftersom det inte finns nån boost via skill och dim vision kan man ju inte använda i den formen. så att slå om till människa varje gång det kommer gloomsd? det låter farligt

det verkar fan inte bättre än att elemental summoner är det enda som kommer ha en chans även om det är en riktigt usel chans

visst hade man kunnat maxa lyca och slå om inför varje strid men även med liv så hade den där faktorn med ranged attackers kommit och när de har cursed och cold enchanted på hell så hade det blivit stora problem

Permalänk
Medlem

jo det måste bli så som jag planerade. jag får bara lära mig att planera mer med hans shape shifting och kommer gloams och dylikt får jag hålla mig som människa, cursa dem och dra dem iväg medans björn och merc anfaller. kommer suga men baserat på hans värdelösa elemental skills så ser jag ingen annan väg. den ena immunityn eller andra i kombination med phys immune ställer till det FÖR mycket

Permalänk
Medlem

Trist att du dog Guffa :/ Hur långt kom du?
Nu är jag på Hell act 1, dödade precis baal på NM med necron.
Allt har gått hur lätt som helst hittills.

Kör med skelett, och corpse explosion. En merc från NM act 2, som har might. Får se hur det går på Hell nu, ska bli spännande

Permalänk
Medlem

bra jobbat mannen! det är nu det blir riktigt spännande : )

sewers act 3 normal. shit man akta dig bara för phys immunes fast det är klart..du har ju skills med minus phys

lycka till!

Permalänk
Medlem

Trist guffa
Tror själv man ska skita i summonträdet helt o hållet, förutom några poäng i något av spökena. Går åt en jekla massa skillpoints för att få bra summons.
Tycker normal gick riktigt lätt för min björn, men mycket var det nog tack vare yxan jag hade.
Act1 nm var mycket tuffare. Var nära döden flera gånger o rent så sjukt nära vid ett tillfälle...
Har nu inför act 2 gjort om till en elementaldruid. 14p i hurricane. Max tornado. 10p cyclone armor.
Har bara testat lite ännu, men verkar funka bra än så länge. Blir nog dock tufft att klara hell med denna skulle jag tro.
Har även riktigt dålig utrustning känns det som. Blått o gultpå de flesta platser.

En fråga. Går det att få 5 socklar i ett enhandsvapen?

Permalänk
Medlem

jo det ligger mycket i det du säger. tänker mest att jag vill spara resets till hell. det måste få bli svårare på normal och nightmare för att man ska ha så många resets kvar som möjligt på hell och ens ha chans när man väl kommer dit. det gäller att ha mer mf och hitta rätt vapen och armor etc och sen göra build efter dem skulle jag tro

ja det finns 1h vapen som kan få 5 sockets

kolla gärna på arreat summit på items delen. på exceptional och elite items finns det ett par stycken 5or

Permalänk
Medlem

Jag har inte riktigt kommit in i reset-tänket... Fanns inget sådant vill jag minnas förr.
Har redan bränt 2. Gjorde en alldeles i början efter att jag satte några skillls i summons. Låter klokt o spara dessa till hell.

Blir nog ganska lugnt med spelandet nu ett tag då det är husbyte för familjen. En jekla massa städande o packande framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Jag har inte riktigt kommit in i reset-tänket... Fanns inget sådant vill jag minnas förr.
Har redan bränt 2. Gjorde en alldeles i början efter att jag satte några skillls i summons. Låter klokt o spara dessa till hell.

Blir nog ganska lugnt med spelandet nu ett tag då det är husbyte för familjen. En jekla massa städande o packande framöver

mm förstår det men du har en kvar i alla fall.

aah störigt med packande och städande. blir svårt att riktigt komma in i det om all håller på att dammsuga och klydda runt en hela tiden

"för helvete älskling, jag hör inte monstrena över dammsugaren. kan du inte ta det här rummet sist?"

Permalänk
Medlem

Eller " hjälper du till o drar fram spisen?"
"Du får vänta lite, är helt djävla omringad av en massa satans pygméer med blåsrör o jätteknivar."

Permalänk
Medlem

Kul att läsa om framgångar, men tyvärr får man se vissa bakslag också =/ tugnt guffa, hoppas på bättre lycka nästa sväng. Vajan ångar på fint, härligt!

lirade lite kort igår, och hittade string of ears nere i harem, riktigt trevligt, känns som det skulle kunna va ett endgame bälte för mig, inte bästa statsen, men mycket nöjd ändå. Är framme vid tombsen, så kommit dit där jag dog med necron. Ska va försiktigare nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Eller " hjälper du till o drar fram spisen?"
"Du får vänta lite, är helt djävla omringad av en massa satans pygméer med blåsrör o jätteknivar."

Haha : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Kul att läsa om framgångar, men tyvärr får man se vissa bakslag också =/ tugnt guffa, hoppas på bättre lycka nästa sväng. Vajan ångar på fint, härligt!

lirade lite kort igår, och hittade string of ears nere i harem, riktigt trevligt, känns som det skulle kunna va ett endgame bälte för mig, inte bästa statsen, men mycket nöjd ändå. Är framme vid tombsen, så kommit dit där jag dog med necron. Ska va försiktigare nu

Ja det var trist men det var lite som en testomgång får man nog se det. Jag har bestämt mig för att köra werewolf, lyca och feral rage nu genom normal. satte ett poäng i arctic blast för att testa. den verkar inte alls vara bra nog. även med mer skada så känns det inte som den skulle hålla

nej som sagt, werewolf, lyca och feral rage blir det sen en oak sage eller en heart of the wolverine. ska dumpa summons denna gången fram tills level 30. då ska jag ha en björn

har flutit på ok. ganska precis fått min feral rage och är klar med cain och dark tower. inga runor än men ska sätta dem i min large axe för antingen ett steel eller malice. hade missat att large axe ger honom very fast attack speed. det är en riktig booster och jag kan äntligen använda yxor. känns inte som det varit riktigt hållbart med de andra på samma sätt. bra nog och lite till som det är nu men med malice eller steel hade det ju blivit nice bananas

bra jobbat strange! det bältet e riktigt bra om man kan kombinera det med mer damage reduction. ensamt känner jag att det inte är tillräckligt då man bör ha desto mer för att det ska löna sig och att det tar plats från möjliga resists. dock med rätt combos och bra phys attacks och andra life steal items så är det absolut bra.

skulle kört på sols i en rustning och hjälm kanske. mycket damage reduction e guld värt men allt måste sättas i sitt sammanhang och man måste behålla respekten för resists och attack damage. lite som med min slow grej. de behövde mer slow för att verkligen bli kännbar för när man väl är på hell så räcker det inte med halvmesyr. då är det verkligen ett måste att köra fullt ut på det man satsar på

antar att man skulle kunna säga att värdet i ett visst föremål är inte enbart vad man får utan även vad man måste ge upp för att kunna använda det. dubbelyxa med sjuk damage exempelvis är otroligt bra men mindre bra om du måste ge upp din sköld med cannot be frozen etc

varje item har sitt pris i viss mån och bara din spelstil och plan är en enorm faktor när man ska avgöra om det är bra eller inte

så min långa förklaring är att bältet har väldigt stor potential om du får in det rätt i din plan

Permalänk
Medlem

Spelade klart act 2 igår, hittade en grön hillebard, hwanin eller va den heter åt merc, sen bjussade duriel på två gröna ringar å en grön amu, men bara skit tyvärr.
Dags å ge sig in i djungeln å mörda pygmeer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bra lirat! den whanins har jag fått ett flertal ggr och medn nåt möjligt undantag så får fercen den omedelbart. den är riktigt bra! grattis!

kör du might aura fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

bra lirat! den whanins har jag fått ett flertal ggr och medn nåt möjligt undantag så får fercen den omedelbart. den är riktigt bra! grattis!

kör du might aura fortfarande?

Kör holy freeze, trots att jag använder mig av frozen orb och enchant. Känns som ett säkert kort å ha en sak till som saktar ner

Visa signatur
Permalänk
Medlem

aah ok. hur går det mot cold+phys immunes? eller har du sluppit den combon än så länge?

Permalänk
Medlem

Tror inte jag sprungit på någon sån än, men då har jag enchant som ger bra extradmg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

grymt. följer med spänning : )

Permalänk
Medlem

kommer ha ont om lirtid en tid framöver men gött att vi e flera aktiva

Permalänk
Medlem

Spelade fram till kurast igår, inget dramatiskt hände, hittade inga jätteroliga saker heller, en 15life SC va det klart bästa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Spelade fram till kurast igår, inget dramatiskt hände, hittade inga jätteroliga saker heller, en 15life SC va det klart bästa.

schysst! charms är avgörande

Permalänk
Medlem

Lyckades klämma in lite spelande mellan läggning och middag, spelade från kurast till första WP i act 4, meph bjöd på peasent crown, lite kluven om jag ska köra den eller min lore (ort sol) som jag gjort i en hjälm med låg def, tror jag inte kan göra mig av med light-res för tillfället.
Hittade Dol, Io och Fal oxå. även en unik hillebard till mercen, den med +3 WC. Ersatte tillfälligt hwanins. Sämre attack speed, men 10% life leach känns behövligt, går mindre pots.
Hoppas att flytet med runor håller i sig till HF nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bra jobbat! vad menar du skulle vara bättre med lore? känns som peasant crown är bättre. aah light resist..såklart

hillebarden;menar du denna?

Woestave
Halberd

Two-Hand Damage: (14-16) To (54-62) (34-39 Avg)
Required Level: 28
Required Strength: 75
Required Dexterity: 47
Durability: 55
Base Weapon Speed: [0]
+20-40% Enhanced Damage (varies)
50% Chance Of Open Wounds
Slows Target By 50%
Hit Blinds Target +3
-50 To Monster Defense Per Hit
Freezes Target
Prevent Monster Heal
-3 To Light Radius

i och med blind och slow effect så kan det vara bättre men om man inte använder slow effecten till att attackera flera stycken o sega ner deras crew så kan effekten bli att han slowar just sin tillfälliga motståndare samt tar längre tid på sig att ta ner honom. det är inte bra när de är många och den segare attack speeden kommer resultera i att han blir hindrad att hinna få ut sitt slag. ice blasten på hwanins e jävligt bra dessutom

gött med runorna!

Permalänk
Medlem

Haft en stund över och kört igenom palats-källaren + arcane sanctuary. Hade sjukt flyt med runor i sistnämnda - hittade 5 st. Ko, Dol, Shael, Thul, Ith. är det större droppchans där eller vadå?
Vinddruiden far då allifall fram som en vind. Slaktar demoner och odöda så fort så man knappt hinner med - Går nästan för lätt så man sitter o slappnar av för mycket, vilket nog kan vara farligt.
Har ett 4-socklat svärd som jag stoppat i runor+jewels som ger + mana efter man dödat något så manan är aldrig ens nära att ta slut.

Prio framöver blir väll att försöka få till lite +skills. har bara +1 i nuläget. har gamblat lite påkar + amuletter men ej fått något ännu.
Maxat hurricane o tornado + lagt 11p i cyclone armor. planerar väll o lägga lite poäng även i twister nu framöver.