Permalänk

Lite råd om ny mus.

Hej! Blev akut behov av ny mus, läste runt lite i trådarna här på forumet. Tänkte köpa en rival, men väl på siba så fanns det ingen möjlighet att få känna på grejerna. Beslutsångesten kröp fram. Rival kändes lite dyr och stor, så tillslut tog jag en rätt mycket billigare Razer Abyssus. Väl hemma så tycker jag att den känns lite väl lätt och plastig, några knappar till hade ju inte skadat heller.
Ifall det blir att lämna tillbaka den så vill jag inte testa för mycket.

Så vad jag undrar över är lite grann om t.ex. då Rival i era ögon är värd drygt 200kr extra. Mer än att den kanske känns lite rejälare och har fler knappar?

Annat alternativ?

Och en till, såg att clas ohlsson hade en exibel gmx4. Ful mus, men såg ut att vara bra specs, storlek och tyngd. Hittade extremt lite synpunkter om den på nätet. Någon som har något att säga om den?

Kan tillägga att jag spelar ytterst lite datorspel, men kommer nog bli lite mer.
Men jobbar mycket i photoshop och illustrator.

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

leta efter en optisk mus är mitt lilla råd! en optisk tycker jag är mycket skönare i alla tillfällen för den har ingen accelleration som en laser har även om man stänger av det! speciellt så känner man det när man spelar ett fps spel men även när man arbetar kan man dra nytta av det för då kan man ha högre dpi inställningar utan att det påverkar ens produktivitet. ända nackdelen som jag ser det är att man måste nästan ha en musmatta under för att den ska fungera som den ska men en musmatta bör man ha oavsätt.

om du tyckte att Abysuss var bekväm så är rival en otroligt bra mus för pengarna men om du inte gillar formen på den då borde du nog leta efter en annan. jag kör en logitech g502 men den är väldigt dyr (800 kr)

Permalänk

Jag tycker verkligen att du borde införskaffa dig en Razer deathadder, jag äger en själv (2012 däremot) och den är verkligen riktigt skön och framförallt prisvärd! Köp 2013 då den har ett gummigrepp under extraknapparna som är riktigt skönt att ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med min Deathadder 2013. Har tidigare testat alla möjliga olika möss, men Deathaddern sticker ut positivt trots Razers halvtaskiga rykte.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Tack för era svar! Jag gillar formen på både abyssus och deathadder, men just abyssus trivs jag inte med pga den lätta vikten och "plastigheten". Inte haft möjlighet att känna på rival, upplevde den i förpackningen som något stor, men tror att formen funkar fint för mig. Deathaddern är i butik dyrare än rival, iaf här. Jag tycker deathaddern är skön, och säkert också rival, så om inte deathaddern är mer lättarbetad eller på andra sätt "bättre", så får det bli Steelseries Rival.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en fUnc MS-3 och har aldrig varit mer nöjd! Aldrig haft en mus med bättre passform. Den är ju väldigt speciell då den har grepp för alla fingrar, om man inte gillar det så finns MS-2 istället. Riktigt hög kvalitetskänsla iallafall!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

jag skulle ta den som är bekvämast att hålla i och om man inte har chans att testa musen så skulle jag titta på dom och välja den som ser snyggast ut och passar bäst till min rigg.

Permalänk
Medlem

Jag kör till 90% med min Func MS-3 r2 just nu. Den absolut skönaste mus jag använt hittils, jag har dock modell större händer (ca 20,5cm handled till långfingerspets).

Se mitt råd till "Carl Jonsson":
#14806395

// noesc