Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

360-kontroller till PC

Fifa 15 är på snart här och jag vill fortsätta använda 360-kontrollern så jag funderar på att skaffa en dongel samt PC-versionen av spelet.

Fungerar original versionen av Microsoft Xbox 360 Wireless Gaming Receiver bra?

Signatur raderad, se reglerna för mer info.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av SexMachine:

Fifa 15 är på snart här och jag vill fortsätta använda 360-kontrollern så jag funderar på att skaffa en dongel samt PC-versionen av spelet.

Fungerar original versionen av Microsoft Xbox 360 Wireless Gaming Receiver bra?

Du kan läsa omdömen om detta på prisjakt.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010

https://www.spelbutiken.se/produkt/xbox-360-wireless-controll...

Den kör jag med fick med en Microsoft dongel. Fungerar lika bra som till mitt 360.

Surf: HP X360 14" - i5 8250 - 16Gb - 256Gb Pcie SSD - Gtx940MX
Gaming: Nintendo Switch
Ringa: Galaxy S9

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Är det så att om jag köper denna trådlösa kontroll även får med den original-dongel man kan koppla 4 kontroller till?
Detta är som en helt vanlig orginalhandkontroll?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av SexMachine:

Är det så att om jag köper denna trådlösa kontroll även får med den original-dongel man kan koppla 4 kontroller till?
Detta är som en helt vanlig orginalhandkontroll?

Jag tror inte att du får med dongeln om du inte köper speciella kit som microsoft släppt. Jag har en Kina variant och är sjukt nöjd!

edit: Såg inte länken ovan förens nu. I det paketet ingår en mottagare. Så svaret på dina fråga är Ja!

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Det känns ju som en väldigt prisvärd lösning istället för att köpa originaldonlen utomlands för 200kr. Aldrig fel med en extrakontroll!

Får tacka för svaren!

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Eftersom det handlar om en spelkontroll till din dator hör tråden hemma i kringutrustning, flyttar den dit även om frågeställningen verkar avklarad.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]