Permalänk
Medlem

USB-hårddisk till 60PB560V??

Hej Jag har en 60pb560v.

Den har en USB-kontakt och jag vill ha en USB-HDD kopplad till den. När jag testar den jag har så funkar den inte i TVn (trots den är NTFS) så jag tänkte köpa en ny. Har ni någon erfarenhet av diskar som fungerar med denna Tv? När jag testar USb-stickor funkar de fint. Jag vill inte ha ett externt system för att kolla på filmer utan vill använda TV:n direkt om det går (så svärmor lyckas sätta igång och visa film för ungarna.... :).

Tack för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dalaij:

Hej Jag har en 60pb560v.

Den har en USB-kontakt och jag vill ha en USB-HDD kopplad till den. När jag testar den jag har så funkar den inte i TVn (trots den är NTFS) så jag tänkte köpa en ny. Har ni någon erfarenhet av diskar som fungerar med denna Tv? När jag testar USb-stickor funkar de fint. Jag vill inte ha ett externt system för att kolla på filmer utan vill använda TV:n direkt om det går (så svärmor lyckas sätta igång och visa film för ungarna.... :).

Tack för svar!

Få TV-apparater klarar NTFS, testa att formatera den i FAT32. Filstödet är väl sådär dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Det finns alltid en risk med överklockning, men i sann SweClockers-anda tycker jag det är galet kul med överklockning/värt alla dagar i veckan! - Startade personligen aldrig upp plasman innan jag skruvade reglagen SET_UP/DN maximalt medsols, men de enda bieffekterna som skulle kunna bero på överklockningen(Pixel missfires/blinkningar/spoltjut?) har stokastiskt märkts av enbart en kort stund när TV;n är nystartad(kall)/ECO-läget just stängts av. Följ alla mina anvisningar på första sidan för minsta risk att något går fel. Låt gärna TVn ligga på någonting rent & stabilt så inte glaset riskerar att repas eller lossna/falla ur. Rör inget annat på kretskorten och skruva inte på något annat reglage än ovannämnda^. Timmarna TV:n är avstängd & urkopplad innan du gör modifikationen är för att minimera risken att du får el i dig(likt ett nätaggregats-fläktbyte) och syftet med timmarna du även skall vänta innan du kopplar in strömkabeln för att starta upp TV:n igen(_efter_ att du har ställt TV:n upp i ordinarie vertikalt läge igen) är till att ge tid nog för själva "plasman" i TV:n att "återhämta sig"/återställa sig rent fysiskt/lägga sig vertikalt igen. Längre tid är såklart alltid bättre i min OCD-värld, men låt det iaf gå minst 45 minuter innan du startar upp plasman igen, för min skull.<3

Kabelklämmor. Jag slängde mina.

Hur går det för folket i LG-Plasma-Klubben?
Min tweakade 60PB560V tuffar på än, likt dag ett!
Det enda jag har att klaga på är att jag skall flytta denna månad & känner mig nojjig över att behöva flytta på mastodonten.

Over and Out!/ r3mpuh

Jag har ff min 60PB560V på väggen - dock nyligen flyttat till hus så jag var också rätt nojig att den inte skulle överleva flytten men jag hade turligt nog sparat originalkartongen så den åkte ner i kartongen helt enkelt.

Är på jakt efter en ny TV nu till frun (i vardagsummet) så att jag kan få ha min "guldklimp" nere i biorummet - tills ja orkar skaffa projektor.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ralle_81:

Jag har ff min 60PB560V på väggen - dock nyligen flyttat till hus så jag var också rätt nojig att den inte skulle överleva flytten men jag hade turligt nog sparat originalkartongen så den åkte ner i kartongen helt enkelt.

Är på jakt efter en ny TV nu till frun (i vardagsummet) så att jag kan få ha min "guldklimp" nere i biorummet - tills ja orkar skaffa projektor.

Kartongen har ju ingen botten! Slutade med att jag tejpade fast TV'n i kartongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Kartongen har ju ingen botten! Slutade med att jag tejpade fast TV'n i kartongen.

Hehe, nä det stämmer. Jag tejpade fast botten med silvertejp. Sen när man tog bort tejpen var det bara att slänga kartongen.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ralle_81:

Jag har ff min 60PB560V på väggen - dock nyligen flyttat till hus så jag var också rätt nojig att den inte skulle överleva flytten men jag hade turligt nog sparat originalkartongen så den åkte ner i kartongen helt enkelt.

Är på jakt efter en ny TV nu till frun (i vardagsummet) så att jag kan få ha min "guldklimp" nere i biorummet - tills ja orkar skaffa projektor.

Körde min på ett öppet släp bunden mellan två resårmadrasser upprätt. Inte direkt stabilt men som tur var flyttade jag bara en kort bit. Kartongen var verkligen ingen hjälp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Körde min på ett öppet släp bunden mellan två resårmadrasser upprätt. Inte direkt stabilt men som tur var flyttade jag bara en kort bit. Kartongen var verkligen ingen hjälp.

Detta^
Tror det är meningen att man inte skall flytta på vår TV efter att man packat upp den.
Den kom ju dock på en pall, så det kanske var en sådan där oskriven regel ni vet: Köpa plasma, köpa palldragare.
TV bänk följde ju inte heller med. - Gav dock bort min pall till leveranskillen.