Permalänk
Medlem

HP Laptop överhettas

Hej! Jag har en HP laptop. Inte riktigt säker på fullständigt namn, men tror det heter HP pavilion 15 något.
Jag spelar lätta spel på den. I början av sommaren så började den krångla med överhettning när jag spelade Football Manager 2014. Detta gjorde det helt ospelbart. Sedan köpte jag en kylplatta, inte testat FM14 igen för ens nu för en kvart sedan, startade en match och så baam - overheat.
Men det konstiga är att jag kan spela Runescape ca 24h straight utan något som helst lagg, problem eller överhettning på högsta grafikinställningar och datorn går på högvarv. Men FM14 som är lite mindre krävande crashar datorn totalt så fort man kommer in i en match, vad är problemet? Kan också spela CSGO i otaliga timmar utan några som helst problem.
Vad är problemet?
Har inte dammsugit datorn då det inte känns som om det "makes sence" när allt annat är flawless utom FM.
Har också läst att vissa HP / Acer (?) laptop har problem med kylningen och att det är ett fabriksfel, men känns lite extremt att skicka in skiten när allt annat är flawless.

Permalänk
Medlem

Blåsa ur dammet med "tryckluft på burk" kan göra susen. Man kan behöva öppna upp den för att komma åt kylflänsarna ordentligt. Kan väl vara något annat problem också men det är väl lika bra att göra det man kan för att bättra på kylningen.