Blir inte av med "recommended channels" på Youtube hur jag än gör!

Permalänk
Avstängd

Blir inte av med "recommended channels" på Youtube hur jag än gör!

Hej kära Swecare. Jag har ett problem jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Varje gång jag går ut på youtube så kommer det upp två specifika oönskade rekommenderade kanaler upp på förstasidan när jag är utloggad. Detta stör och retar mig något förbannat. För hade min systerson hos mig för ett par dagar sedan och han hade tydligen kollat på klipp från denna kanal.

Jag har försökt med följande:

Rensat alla cookies som finns lokalt på Windows.
Bytt Browser (spelar ingen roll vilken brower jag använder, inte ens helt nyinstallerad browser jag aldrig använt förut)
Försökt använda Adblock för att blockera specifika ramar och noder men lyckades inte med det, Adblock verkar bara kunna blockera oönskade bilder.

Har googlat runt som fasen om detta och på det flesta ställen handlar det om att rensa rekommenderade videos/kanaler för sitt konto på Youtube då man är inloggad, och det är inte det som jag är ute efter. Jag har förstått det så att Youtube lagrar information i ens IP ADRESS om vad för typ av videos och vilka kanaler man besökt och vilka videos man tittat på. Sen om detta är sant vet jag inte, men det verkar ju så tyvärr för blir inte av med struntet.

Kan man köra någon IP config /renew /Flush och allt det där i commandtolken? Annars verkar det som det slutgiltiga att sitta och jäklas med proxy servrar för att lura Youtube och det är inget jag har lust att göra då det är både krångligt, besvärligt och gör ens uppkoppling segare.

Om ni har några ideér, förslag jag kan testa. Eller om ni kan googla lite åt mig för detta problem så vore jag mycket tacksam. Jag vet att det låter fjantigt men jag får det jag helst inte vill se rakt i ansiktet var gång jag besöker youtube . com. Stort tack på förhand!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Titta på lite andra videos, då borde det försvinna så småningom.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Hej kära Swecare. Jag har ett problem jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Varje gång jag går ut på youtube så kommer det upp två specifika oönskade rekommenderade kanaler upp på förstasidan när jag är utloggad. Detta stör och retar mig något förbannat. För hade min systerson hos mig för ett par dagar sedan och han hade tydligen kollat på klipp från denna kanal.

Jag har försökt med följande:

Rensat alla cookies som finns lokalt på Windows.
Bytt Browser (spelar ingen roll vilken brower jag använder, inte ens helt nyinstallerad browser jag aldrig använt förut)
Försökt använda Adblock för att blockera specifika ramar och noder men lyckades inte med det, Adblock verkar bara kunna blockera oönskade bilder.

Har googlat runt som fasen om detta och på det flesta ställen handlar det om att rensa rekommenderade videos/kanaler för sitt konto på Youtube då man är inloggad, och det är inte det som jag är ute efter. Jag har förstått det så att Youtube lagrar information i ens IP ADRESS om vad för typ av videos och vilka kanaler man besökt och vilka videos man tittat på. Sen om detta är sant vet jag inte, men det verkar ju så tyvärr för blir inte av med struntet.

Kan man köra någon IP config /renew /Flush och allt det där i commandtolken? Annars verkar det som det slutgiltiga att sitta och jäklas med proxy servrar för att lura Youtube och det är inget jag har lust att göra då det är både krångligt, besvärligt och gör ens uppkoppling segare.

Om ni har några ideér, förslag jag kan testa. Eller om ni kan googla lite åt mig för detta problem så vore jag mycket tacksam. Jag vet att det låter fjantigt men jag får det jag helst inte vill se rakt i ansiktet var gång jag besöker youtube . com. Stort tack på förhand!

Som du själv är inne på så är det nog bäst att byta ip. Tycker själv att det är skit att de använder ip för att ge recommended channels. Så jag vet inte om något annat sätt än att byta ip.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Testa titta på video och dislikea, kanske funkar

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Använder du Adblock med 'Element hiding helper'? (Förutsatt att du kör Firefox).
Men den är det enkelt att lägga till egna regler för att få bort allt möjligt.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail