Bränner W7 iso till skiva, sen hittas inte skivan.

Permalänk

Bränner W7 iso till skiva, sen hittas inte skivan.

Hej

Jag har bränt w7 iso till en dvdskiva via windows 7 inbyggda funktion. Valde till och med ''kontrollera skivan efter avslutat bränning'' och inga fel upptäcktes.

Men när jag sen ska öppna skivan så går det inte, det är precis som om skivan skulle vara tom. Går inte att boota med den heller.

Testa även att köra den från en nyköpt extern dvdläsare men den freakade ur helt och kunde inte ens hitta skivan.

Skivan jag använde har väl ett antal år på nacken. Typ 8 år. Jag använde upp flera skivor för att bränna men blev samma resultat med alla.

Det verkar bara hända när jag bränner skivavbildning ''iso''. Bränner jag bara filer så hittas skivan och den går att öppna.

Är det här nått fel med iso filen, windows programvara eller har skivorna blivit gamla med tiden? Om nu skivor kan bli gamla.

Tack på förhand !

Lite off-topic så vill jag bränna W7, W8 och Linux på skivor så att jag varje gång slipper hålla på och formatera å greja med usb stickor varje gång det är dax för ominstallationer. Hur gör ni kör ni med skivor eller usb? Jag har hittat ett ställe med lagliga W7 isos, men vart får jag tag på lagliga W8 isos? Eller är det enda sättet att tanka ner W8 på mindre lagligt sätt för att sen lägga in min egen produktnyckel ? Fattar inte varför inte Windows bara kan dela ut sina os isos.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Permalänk
Skrivet av jycken:

Använd Imgburn istället .

Ok tack !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Hej

Jag har bränt w7 iso till en dvdskiva via windows 7 inbyggda funktion. Valde till och med ''kontrollera skivan efter avslutat bränning'' och inga fel upptäcktes.

Men när jag sen ska öppna skivan så går det inte, det är precis som om skivan skulle vara tom. Går inte att boota med den heller.

Testa även att köra den från en nyköpt extern dvdläsare men den freakade ur helt och kunde inte ens hitta skivan.

Skivan jag använde har väl ett antal år på nacken. Typ 8 år. Jag använde upp flera skivor för att bränna men blev samma resultat med alla.

Det verkar bara hända när jag bränner skivavbildning ''iso''. Bränner jag bara filer så hittas skivan och den går att öppna.

Är det här nått fel med iso filen, windows programvara eller har skivorna blivit gamla med tiden? Om nu skivor kan bli gamla.

Tack på förhand !

Lite off-topic så vill jag bränna W7, W8 och Linux på skivor så att jag varje gång slipper hålla på och formatera å greja med usb stickor varje gång det är dax för ominstallationer. Hur gör ni kör ni med skivor eller usb? Jag har hittat ett ställe med lagliga W7 isos, men vart får jag tag på lagliga W8 isos? Eller är det enda sättet att tanka ner W8 på mindre lagligt sätt för att sen lägga in min egen produktnyckel ? Fattar inte varför inte Windows bara kan dela ut sina os isos.

Windows 8 iso kan du ta hem via deras sida: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-product-...

Du klickar på windows 8.

Slår in serienummer.

Windows 8 laddas ned (tar ett tag).

Filerna förbereds (tar ett tag).

Ny ruta kommer upp med 3 alternativ:

Installera nu
Installera genom att skapa medium
Installera senare från skrivbordet

Välj: Installera genom att skapa medium

En ny ruta kommer upp med 2 olika sätt att skapa medium, välj det som passar dig.

Enda som är irriterande är att man får sitta och radera filerna manuellt från hårddisken sen då den skapar ett installations directory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

Windows 8 iso kan du ta hem via deras sida: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-product-...

Du klickar på windows 8.

Slår in serienummer.

Windows 8 laddas ned (tar ett tag).

Filerna förbereds (tar ett tag).

Ny ruta kommer upp med 3 alternativ:

Installera nu
Installera genom att skapa medium
Installera senare från skrivbordet

Välj: Installera genom att skapa medium

En ny ruta kommer upp med 2 olika sätt att skapa medium, välj det som passar dig.

Enda som är irriterande är att man får sitta och radera filerna manuellt från hårddisken sen då den skapar ett installations directory.

Kanon... och eftersom han hade Windows 7...?
Finns Windows 7 att ladda ner också, men inte automatik att bränna ut.

OT: rekommenderar också Imgburn.
Om det inte fungerar, ladda ner en ny Windows 7 ISO från Microsoft, då ISO filen kanske är defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Kanon... och eftersom han hade Windows 7...?
Finns Windows 7 att ladda ner också, men inte automatik att bränna ut.

OT: rekommenderar också Imgburn.
Om det inte fungerar, ladda ner en ny Windows 7 ISO från Microsoft, då ISO filen kanske är defekt.

Svarade på hans OT om hur man hittar windows 8 iso lagligt

Permalänk
Entusiast

Steg ett, använd aldrig någonsin Windows inbyggda brännarprogram. Det fungerar inte. Det var oanvändbart i XP och när Windows 7 kom så tänkte jag att nu måste de ju ha löst det, men nej. Fortfarande helt oanvändbart.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24