Permalänk
Medlem

Tangentbord dödar allt.

Hej. Har precis inskaffat mig ett Corsair Raptor K30 tangentbord häromdan.

Problemet jag har med det är som följande: Så fort jag stoppar in USB:n i datorn så dör musen. Belysningen på tangentbordet små blickar, då det skall vara konstant, och tangentbordet fungerar ej heller.

Tar jag ut tangentbordet så funkar fortfarande inte musen. Byter jag USB intag så börjar tangentbordet små blicka igen, men funkar fortfarande ej.
Testar jag ett USB intag på fronten så funkar det. Ibland. En gång kan det funka, en annan inte.
Tar jag då ut musen där bak och stoppar in den igen, så fungerar den fortfarande inte heller. Startar jag om datorn och startar BIOSen så funkar både musen & tangentbordet, men så fort jag når skrivbordet så dör först musen och sedan tangentbordet, men ibland har tangentbordet hållit sig levande någon gång.

Testade med brorsans datorn och tangentbordet fungerar fel fritt i alla USB och krånglar inte med musen eller det andra tangentbordet någonting.

Mitt gamla tangentbord som jag skriver på nu har en PS2 kontakt, & jag har inte bemött detta problem någon gång förut.
Stoppar jag in en annan enhet med USB som en sticka, en annan mus eller överförning för telefonen, funkar dem alla.

Har någon en tanke vart problemet kan sitta? Uppskattar alla möjliga idéer!

Permalänk
Medlem

Löste problemet, visade sig att jag hade flera drivrutiner som blockerade tangentbordet. Så fort jag avinstallerade alla onödiga som lagt sig på hög efter åren så fungerar allt som det ska.