Permalänk

Projext X - Eller vad den nu kommer heta

Hej, tänkte dela med mig av mitt projekt trots att det är i ett relativt tidigt skede.

Det hela började med att jag ville ha ett litet chassi. Jag köpte en EVGA Hadron Air, ogillar dock när elektronik låter och den PSU:n var allt utom tyst.

Jag köpte ett BitFenix Phenom, supernöjd med detta. Men det är lite i det största laget för att vara ett ITX.

Slängde lite ögon åt Jonsbo U3 men det chassit hade dåliga möjligheter till full vattenkylning.

Hittade till sist Compact Splash som dessvärre inte säljs längre.

Så vad gör man då. Man börjar skissa och tänka. Fanns två saker jag ville förändra med detta, jag ville kunna använda ett vanligt ATX PSU samt att jag ville kunna använda min befintliga 3.5 HDD samt en SSD.

Måtten är 170x310x310. detta kan jämföras med compact splash som är 170x310x290 eller Hadron Air som är 169 x 308 x 305 (W x D x H).

Har designat upp allt till 90% i ett CAD-program. Kommer köra en 240 samt en 120 radiator. Kommer kyla både processor och grafikkort.

Tar gärna emot en massa feedback. Finns en del saker jag fortfarande inte är helt nöjd med. Jobbar vidare samt letar efter någon som kan hjälpa mig med produktionen. Skära ut aluminium eller plåt samt bocka.