Permalänk
Medlem

Lenovo Y50 i5 eller i7

Hej!

Min laptop klappade ihop för en vecka sedan och jag sitter nu helt utan dator. Datorn användes mest till lightweight spel såsom DOTA 2, League of legends, starcraft 2 etc men även till lite nya mainstream titlar. Jag rör mig runt i sverige en del i både arbete och inom mina intressen så trots att jag gärna köpt en stationär dator är jag i behov av en laptop. Det hade däremot varit skönt att under kommande år investera i en ordentlig stationär speldator då jag redan innehar skärm, tangentbord, mus som jag ändå kommer koppla min laptop till när jag är hemma.

Min budget är runt 8000 kr +/- 1000 kr beroende på hur mycket mer jag kan få för pengarna

För tillfället tittar jag på följande två datorer av samma modell och märke

1: Lenovo Y50, I5 4200H, GTX 860 2 gb dedikerat minne, 8 gb ram för 7500 kr

2: Lenovo Y50, I7 4710 HQ, GTX 860 4 gb dedikerat minne, 16 gb ram för 9400 kr

Båda datorerna har en mekanisk hårddisk som i vilket fall kommer bytas mot min nuvarande SSD

Har någon en åsikt ifall den bättre processorn och dubbelt så mycket ram kommer göra en signifikant skillnad för mina användningsområden och i förhållande till min budget? Eller är det någon som har ett ännu bättre förslag till mig?

Permalänk
Avstängd

Ger inte något i spel med den dyrare.
Spelen du kommer kunna köra på 860m kommer inte behöva mer än 2gb vram eller 8gig ram.

Något att tänka på när man köper laptop är väl hur jobbig den är att bära med sig om man reser också