Permalänk
Medlem

Senaste ios i iphone 5s?

Tjena! Får hem en ny 5s snart.
Jo jag vet att 6:an finns.
Har haft ett par samsung note telefoner nu & ledsnat på stora skärmar så därför blev det en 5s.
Inget fel på stora skärmar men har ledsnat helt enkelt. 5s:en känns lagom stor.
Frågan är ifall jag ska uppdatera till senaste ios eller inte?
Har ju hört nyligen att äldre modeller blir sega på nåt vis så man ska köpa den senaste luren hela tiden.
Eller är det skitsnack?
Hade en vanlig femma när dom kom ut & det var ju ett tag sen så har ingen störra koll på iphone längre.
Mvh

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EW200:

Tjena! Får hem en ny 5s snart.
Jo jag vet att 6:an finns.
Har haft ett par samsung note telefoner nu & ledsnat på stora skärmar så därför blev det en 5s.
Inget fel på stora skärmar men har ledsnat helt enkelt. 5s:en känns lagom stor.
Frågan är ifall jag ska uppdatera till senaste ios eller inte?
Har ju hört nyligen att äldre modeller blir sega på nåt vis så man ska köpa den senaste luren hela tiden.
Eller är det skitsnack?
Hade en vanlig femma när dom kom ut & det var ju ett tag sen så har ingen störra koll på iphone längre.
Mvh

När det kommer till hastighet gällande 5s och iphone 6 så skiljer det sig väldigt lite. Många har även upplevt att telefonen blivit bättre/snabbare med ios 8 (iphone 5s), så jag tycker självklart du ska göra uppdateringen. Men du kommer garanterat inte gå miste om något, eller förlora prestanda med nya uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

När det kommer till hastighet gällande 5s och iphone 6 så skiljer det sig väldigt lite. Många har även upplevt att telefonen blivit bättre/snabbare med ios 8 (iphone 5s), så jag tycker självklart du ska göra uppdateringen. Men du kommer garanterat inte gå miste om något, eller förlora prestanda med nya uppdateringen.

Ok låter bra!
Hoppas den lirar fint.
Tack för svar!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Och om det nu ändå skulle gå segt eller dra massa batteri efter uppgraderingen så är en factory reset att rekommendera, gärna då en som inte raderar användardata, om du nu inte vill det.

Permalänk

Det brukar vara den telefonen som är äldst som blir seg av senaste uppdateringarna. T.ex iPhone 4 med iOS 7 och 4s med iOS 8..

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

OK. Tack grabbar. Har funkat fint hittills. Kört ios 8 sen i fredags.
Märker ingen skillnad.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini