Permalänk
Medlem

Mic problem

Tjena, Jag har problem med min mic som det står på titeln så låt mig förklara. Den är inte sönder det funkar bara inte på min stationära dator har testat på andra datorer och där funkar den. Min mic är Steelseries siberia v2. Den slutade bara funka helt plötsligt. Några tips för att lösa problemet?

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in den via fronten eller där bak?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tryck in den där bak då o testa.

Annars så är det bara att deleta ljud drivers, installera igen o se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lukas44:

Du ska aldrig köra ljud i fronten, eftersom ljudkabeln som går hela vägen bak till moderkortet påverkas av allt ljud i datorn. Så de flesta problem som man har med ljudet kan lösas genom att koppla in där bak.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lukas44:

Funkar fortfarande inte

Testa att uppdatera dinnäa ljud drivrutiner, det gör du genom att söka på ditt moderkort sen drivers.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte, Ska jag kontakta steelseries eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lukas44:

Funkar fortfarande inte, Ska jag kontakta steelseries eller?

Eftersom du testat på andra datorer och där funkar den. Så är det inte headsetet som det är fel på. Och att då kontakta steelseries är lite onödigt.

Jag tror det är det vanliga, en felinställning i kontrollpanelen/Ljud. Klicka på ljudenheten och välj att aktivera/konfigurera eller prova dig fram där.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som är felet har testat allt men kommer köpa en ny processor och grafikkort snart tror ni att det kan fixa det?