Permalänk
Medlem

Muspekarn slutar röra på sig!

Hej. jag har en Razer Naga 2014 mus som jag varit nöjd med sen jag köpte den, cirka ett år tillbaks. Nu dessvärre har ett problem uppstått och jag kan inte avgöra om det rör sig om musfel eller annat.
Vad som händer är att ibland då man spelar ett spel/inne å surfar eller W/e så känner musen för att bara lägga av. Detta kan pågå i upp till 10 sekunder och det är ju extremt frustrerande då man är inne i FPS spel.

Alla tips är välkomna men helst seriösa tips

Detta är en hemmabyggd dator och jag TROR inte det är USB-portarna som kör med mig eftersom att den är relativt nybyggd - då musen inköptes!

Testat flera USB-portar och det är samma visa på var och en av dem. Musen har annars aldrig några problem och musmattan jag använder är en Steelseries 40x36 (typ) vet inte vilken modell eller vad man ska säga för denna köptes för 3 år sedan!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tillägga att jag har testat att ha musen på mitt vita bord som vid tillfället var väldgt rent och då uppstod inte detta problem!
Musmattan är färgad med ljusblått/mörkblått/vitt http://steelseries.com/products/surfaces/steelseries-qck-limi... Där har ni rackaren btw!

La till detta efter att jag gjorde ytterligare research!

Permalänk
Medlem

Tänkte just skriva att det kan vara mattan,

Permalänk
Medlem

mmm... Börjar misstänka att det kan röra sig om just den. Skulle dock vilja ha bekräftelse på detta och sedan ifall det går att "fixa" mattan på något vis!

Tack för svar i alla fall och som sagt, allt är välkomnat!

Permalänk
Medlem

Tänkte nu också tillägga att jag har två exemplar av dessa möss, en hos morsan o en hos farsan. Samma problem har uppstått på mössen, undrar verkligen vad det är. Testat med flera olika musmattor >4 st.
Kan det vara drivrutiner? Var laddar jag ner dessa? Har testat flera olika USB-uttag, dels USB 3.0 och USB 2.0.

Behöver hjälp med detta, kan verkligen inte spela FPS!