Bra filmkamera som fungerar till i princip allt

Permalänk
Medlem

Bra filmkamera som fungerar till i princip allt

Hej! Jag behöver en filmkamera som fungerar till att använda till allt från vattensporter till natur. Fungerar gopro hero 4 black till det eller är den specialgjord för sporter?
Skulle vara tacksam för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

GoPro fungerar till det mesta, men den är väldigt vidvinklig och har en fisheye-effekt.
Så om du med natur menar filma djur på avstånd, fungerar det inte så bra, då det inte finns någon zoom.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

om du funderar på hur Gopro är så kolla på youtube är ett tips..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

GoPro fungerar till det mesta, men den är väldigt vidvinklig och har en fisheye-effekt.
Så om du med natur menar filma djur på avstånd, fungerar det inte så bra, då det inte finns någon zoom.

Zoom saknas som sagt men vidvinkeln går att ställa om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Zoom saknas som sagt men vidvinkeln går att ställa om.

Sanning med modifikation. Man kan köra ett lägen där bilden beskärs från en högre upplösning för att ge mindre vidvinkel.

GoPro lämpar sig bäst för sport helt klart.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Okej jag har bestämt mig. Men ingår SD-kortet när man skaffar en gopro? Annars är det väl lika att skaffa ett 128gb direkt?