Blizzards Overwatch

Permalänk
Vägledare

Jaha. Är betan över nu då? Kan inte söka efter nytt spel längre Kommer bli två långa veckor av väntan detta.
Kunde de åtminstone inte låtit oss spela kvällen ut.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Jaha. Är betan över nu då? Kan inte söka efter nytt spel längre Kommer bli två långa veckor av väntan detta.
Kunde de åtminstone inte låtit oss spela kvällen ut.....

De lät oss ändå spela ett helt dygn längre + 2h längre idag då den skulle stängts ner klockan 19 idag.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Betan är stängt. Nu måste vi vänta två veckor till färdiga spelet släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jaha besvikelsen när betan stänger tidigt. Aja bara vänta och vänta nu då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennis:

Jaha besvikelsen när betan stänger tidigt. Aja bara vänta och vänta nu då.

Skickades från m.sweclockers.com

Den var ju förlängd med över 1 dag...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Den var ju förlängd med över 1 dag...

Över en dag? Skulle stänga vid midnatt så såg ju fram emot att spela på kvällen men redan vid 19 slutade det funka för mig.

Permalänk
Avstängd

Se Overwatch spelas i 4K ULTRA med Nvidia's nya GeForce GTX 1080 LIVE.

https://www.youtube.com/watch?v=XsVsF5heC7k

MVH

Permalänk
Skrivet av Bennis:

Över en dag? Skulle stänga vid midnatt så såg ju fram emot att spela på kvällen men redan vid 19 slutade det funka för mig.

Nej, den skulle stängas 9:e men förlängdes till 10:e. http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20743735540
10:00 a.m. PDT = 19:00 svensk tid.

Permalänk
Medlem

Jag har bara hört att det skulle stängas ner 19 men att det förlängdes 1 dag men samma tid. Dock kunde jag lira det till strax innan 21 igår.

Kul spel (om man hamnar med rätt folk) som jag hade turen med att kunna spela sen i höstas.
Blir dock inget köp för fullt pris. När man kan köpa för 200 eller högst 300kr så kan jag tycka det är ok. Då det är för få bannor och att inte ha valet att kunna välja vilken bana eller game mode man vill köra.

Största problemet tycker jag är när man spelar med dem som bara bryr sig om K/D och glömmer bort laget att hjälpa försvara / puta vagnen eller vad det nu är som gäller.
Men spelat många otroligt jämna och underhållande rundor i det spelet (både vinster och förluster)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Jag har bara hört att det skulle stängas ner 19 men att det förlängdes 1 dag men samma tid. Dock kunde jag lira det till strax innan 21 igår.

Kul spel (om man hamnar med rätt folk) som jag hade turen med att kunna spela sen i höstas.
Blir dock inget köp för fullt pris. När man kan köpa för 200 eller högst 300kr så kan jag tycka det är ok. Då det är för få bannor och att inte ha valet att kunna välja vilken bana eller game mode man vill köra.

Största problemet tycker jag är när man spelar med dem som bara bryr sig om K/D och glömmer bort laget att hjälpa försvara / puta vagnen eller vad det nu är som gäller.
Men spelat många otroligt jämna och underhållande rundor i det spelet (både vinster och förluster)

Det är ju trots allt en beta, förhoppningsvis kan man välja gamemode och dylikt i hela spelet

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

@MrMadMax: Ja, 300:- är okej men 370:- är det inte värt

Permalänk
Medlem

@Oggs: 449kr!? Säger prisjakt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tvekar på köp. På PC hade jag köpt det direkt för 40euro, men då jag spelar på PS4 så är det ju runt 550:- det handlar om vid release.

Kommer det fler game modes än det som fanns i betan?

Plöjde ner ungefär 10 timmar och kände mig rätt nöjd efter betan.
Känns som att det är svårt att få nån sorts "djup" i spelet så man konstant spelar ensam med randoms?

Spelet som sådant passade mig perfekt, men är som sagt rädd att man ledsnar fort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag tvekar på köp. På PC hade jag köpt det direkt för 40euro, men då jag spelar på PS4 så är det ju runt 550:- det handlar om vid release.

Kommer det fler game modes än det som fanns i betan?

Plöjde ner ungefär 10 timmar och kände mig rätt nöjd efter betan.
Känns som att det är svårt att få nån sorts "djup" i spelet så man konstant spelar ensam med randoms?

Spelet som sådant passade mig perfekt, men är som sagt rädd att man ledsnar fort...

Tror man blir less rätt fort om man inte hitta folk att spela med tyvärr, känns inte som ett public-spel direkt. Givet köp för mig dock!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Tror man blir less rätt fort om man inte hitta folk att spela med tyvärr, känns inte som ett public-spel direkt. Givet köp för mig dock!

Kommer också köpa spelet, eller har redan förhandsbokat. Vi är några stycken och har nästan ett helt lag. Måste säga att det är över förväntan att spela i grupp och koppla upp sig mot den inbyggda teamchatten.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag köpte det första dagen det gick att köpa

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

Ni som spelet mycket av betan. Vad tycker ni om spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av h2ksun:

Ni som spelet mycket av betan. Vad tycker ni om spelet?

Kul i sig, OM dom fixar input lagget. Är det som det var i betan så kommer jag inte spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h2ksun:

Ni som spelet mycket av betan. Vad tycker ni om spelet?

Jag fann det lite enformigt men gubbarna gjorde att det kändes mer varierat än andra fps. Men jag tror det kanske är fps-spel i allmänhet som inte faller mig i smaken.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Okej, tack för snabb och bra information!

Permalänk
Vägledare

@h2ksun: Det absolut roligaste jag spelat på åratal när det kommer till onlinespel. Räknar varje dag till releasen

Permalänk

Jag trodde inte att jag skulle gilla spelet men jag blev som besatt. Om åtta dagar, grabbar. Då är det dags att nöta loss igen.

Ekorren#2239 är mitt Battle tag

Permalänk
Medlem

Samma för mig. Var inte nå taggad på betan, lirade någon timme och tyckte det var OK.
Lirade sedan lite mer.. och med polare.. blev flera timmar per dag.. och aldrig haft så kul online på länge
Nu slipar jag på skillsen i DOOM multiplayer, men det är inte ens hälften så kul som Overwatch.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Hade också en del fördomar men inte hjälpte det, blev fäst vid det också. xD

Permalänk
Medlem

Ny animated short "Dragons" har kommit. Tycker denna videon är bästa hittills.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Om man inte är nå större fan av TF2, hur stor är chansen att man gillar Overwatch? Jag uppmärksammade inte att det var öppen beta nyss så jag missade chansen att prova på det där.

Permalänk
Skrivet av ackwell:

Om man inte är nå större fan av TF2, hur stor är chansen att man gillar Overwatch? Jag uppmärksammade inte att det var öppen beta nyss så jag missade chansen att prova på det där.

Jag tyckte att det var otroligt likt TF2 typ allt var ju kopierat rakt av.

Jag lirade Overwatch ett tag men det kändes liksom helt casual och tråkigt been there done that tröttna dock fortare på over watch än jag gjorde på TF2.

Fick ingen som helst ny-känsla över spelet.

Spelet var väl overall OK men inte mer.

Gillar man Inte TF2 kan jag inte rekommendera Overwatch om dom inte släpper lite mer unika game modes och ordnar upp deras character system lite mer.

För betan var verkligen inget nyskapande.

2.5/5

Spelet kändes verkligen som något skapat för Casual gamers som spelar utan några mål.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

Jag tyckte att det var otroligt likt TF2 typ allt var ju kopierat rakt av.

Jag lirade Overwatch ett tag men det kändes liksom helt casual och tråkigt been there done that tröttna dock fortare på over watch än jag gjorde på TF2.

Fick ingen som helst ny-känsla över spelet.

Spelet var väl overall OK men inte mer.

Gillar man Inte TF2 kan jag inte rekommendera Overwatch om dom inte släpper lite mer unika game modes och ordnar upp deras character system lite mer.

För betan var verkligen inget nyskapande.

2.5/5

Spelet kändes verkligen som något skapat för Casual gamers som spelar utan några mål.

OK, tack för svar! Jag är väldigt skeptisk till Overwatch men det är så många som tycker det är roligt så jag blev fundersam på om jag har missat nåt.

Permalänk
Medlem

Jag lirade betan och älskade spelet. Kommer definitivt köpas och spelas!

Som @Lordkiller säger är det lite för den gamern utan "mål". Jag är trött på att spela spel som WoW eller The Division där jag måste lägga flera timmar innan jag kan göra något kul egentligen eller innan jag kan spela med mina vänner. Där jag måste avsätta 1-2 timmar för att göra "en grej".

Jag kan tycka CS och Dota 2 är samma sak. Där tar ett game ca 60 min.

Däremot i Overwatch är gamet korta och roliga. Där kan man gå in och spela 2-3 games på 20-30 minuter.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1