Vilket 970 ska man välja?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Netforce:

jag har 4 970 från asus, msi, gigabite, zotax. endast Zotox har ingen coilwind.. resten har. dock är zotax inte lika snabb och tyst som de andra men att slippa CW väger upp det hela.. och tänk på att ett kort med CW kan sluta fungera när som helst. kan dröja ett par dagar, 1 månad eller år. men 1/5 970 har problem med CW. vill slippa det helt..? Installera vattenblock och kör vatten.

Fast coil whine försvinner inte om man byter till vattenkylning. Det brukar bli mycket värre för att fläktljudet försvinner och coil whine fortfarande är kvar.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Hade du kört på denna över deras Phantom kort?

Skrivet av Asusboy:

Just det! Vilket kort av de två hade du valt iaf?

Fortfarande Gigabyte, jag gillar inte Gainwards kyllösning. Visst ser det snyggt ut men dom där små fläktarna verkar kunna föra en del väsen.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag kör på asus, låter inget och kyler bra.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Fortfarande Gigabyte, jag gillar inte Gainwards kyllösning. Visst ser det snyggt ut men dom där små fläktarna verkar kunna föra en del väsen.
/Lifooz

Trodde att poängen med kylningen på phantom var att kortet skulle vara tyst! Phantom kortet har även 3 mini display uttag och en hdmi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asusboy:

Trodde att poängen med kylningen på phantom var att kortet skulle vara tyst! Phantom kortet har även 3 mini display uttag och en hdmi

Just Phantomkorten har i mitt tycke aldrig varit speciellt bra/tysta, men sett häftiga ut. Då väljer jag hellre något av de andra märkena. Dessutom har Zotac:s kort blivit bättre iaf de två dyrare modellerna, så hellre dessa. Sedan är det faktiskt inte alla GTX 970 kort som har coil whine iaf inte i normal FPS.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

asus för kyla och tystnad, gigabyte för klockning och mest prestanda. Alla har coilwhine. gl hf

Fast nu ljuger du, "Alla" GTX 970's har inte coilwhine om det nu vorre så har jag kraftigt nersatt hörsel eller så är det minimalt.
Själv har jag 2st som jag inte hört ett minsta pip ifrån, kan tillägga att det är Gigabytes.

Permalänk
Medlem

Med ålder så har jag blivit mindre känslig för en fps hit eller dit, även om jag fortfarande är sjukt känslig på för låg fps överlag. Det jag ser som destoviktigare är numera stabilitet, lägre ljudnivå och bra service. Eftersom gigabytes kort inte ser ut att blåsa ut luft ur chassit så föll det bort, även om jag har ett hyfsat chassi så gillar jag inte deras upplägg. Det blev ett asus strix 970 för mig som man senare kanske klockar lite men först och främst hoppas jag på ett kort utan coil whine (som hela 970 serien oavsett tillverkare är drabbade av), isf blir det till att skicka tillbaka det...

Med cdons pris på strix för 3.3k så kändes valet givet, kunde inte längre motivera ett 980 med ~10% mer prestanda för nästan dubbla priset.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Visa signatur

Processor: i7 3930k. Moderkort: ROG Rampage IV. Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 660, RAM: 16gb DDR3. PSU: Chieftec Super Series CFT-650-14CS 650W Skärm: DELL U2412M. Tangentbord: Steelseries 6gv2. Mus: Steelseries Sensei. Headset: Steelseries Sensei V2. Högtalare: JVC-stereo Hörlurar: Superlux HD 660 + cMoy BB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom_Bombadill:

Det är väl ett bra val om det har rum i ditt chassi. Kortet är rätt långt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är väl ett bra val om det har rum i ditt chassi. Kortet är rätt långt.

För några timmar sedan låg det kortet på 2999kr