Behövs virusskydd till Android surfplatta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jul 2007

Behövs virusskydd till Android surfplatta?

Hej

Har sedan ett par veckor en tab s. Med Telia så ingår virusskydd från F-secure. Lite meckigt att få in det i plattan bara då mask måste ta simkortet från plattan och sätta i en telefon och skicka ett sms för att få en kod som man sen använder för att ladda ner och aktivera skyddet. Har man som jag min telefon bunden till tre så får man kalla ner till butiken med plattan så ordnar dom det där. Inte helt genomtänkt kan tyckas. Så hur viktigt är det att ha skydd i plattan? Ska jag knalla ner till butiken eller kan man lika gärna strunta i det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Gördetsjälv:

Hej

Har sedan ett par veckor en tab s. Med Telia så ingår virusskydd från F-secure. Lite meckigt att få in det i plattan bara då mask måste ta simkortet från plattan och sätta i en telefon och skicka ett sms för att få en kod som man sen använder för att ladda ner och aktivera skyddet. Har man som jag min telefon bunden till tre så får man kalla ner till butiken med plattan så ordnar dom det där. Inte helt genomtänkt kan tyckas. Så hur viktigt är det att ha skydd i plattan? Ska jag knalla ner till butiken eller kan man lika gärna strunta i det?

Det bästa virusskyddet oavsett plattform är väl just att som användare inte göra dumdristiga saker.

Annars har du ju även alternativ som t.ex. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bitdefender... om du vill ha något lättviktigt och gratis.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

knappast så jäkla onödigt, jag har med flit testat surfat på olika sidor osv och inte fan har det hänt något, på datorn kan jag förstå det behövs men på mobila enheter? lägg av.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jul 2007

Tack. Det verkar onekligen så att det inte är lönt att försöka skydda platta eller mobil. Tack för era svar