Permalänk
Medlem

Bästa chromebook just nu?

Letat lite men hittar inte vad det senaste/bästa som finns i chromebook väg just nu? Någon som har researchat detta och har koll?
/dennis

Permalänk
Skrivet av freeZell:

Letat lite men hittar inte vad det senaste/bästa som finns i chromebook väg just nu? Någon som har researchat detta och har koll?
/dennis

Dold text

Av egen erfarenhet så köper jag hellre en kass HP laptop ifrån elgiganten för under 3000kr än en chromebook för något pris, finns det någon särskild anledning till varflr du vill ha chromebook?

Permalänk
Medlem

http://www.theverge.com/2014/6/18/5817400/the-best-chromebook

Dessutom just nu fram till janauri så får man 1 tb google drive i 2 år.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara använda den till att surfa och titta på serier/film. Då fick jag för mig att det är trevligt att ha en liten tunn laptop med ett snabbt OS och snabb hdd. 32gb minne skulle räcka då man kan tanka den men nya filmer och serier. Jag undrar om det är bättre batteritid, vad bästa chipset/cpu är osv.

Permalänk
Medlem

Skulle hellre köpa billigaste möjliga "vanliga" laptop istället.
Förstår inte varför någon skulle vilja använda en så handikappad dator som Cromebook.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Finns Toshiba's Chromebook 2 på svenska marknaden?

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt, köp en 3k-kronors laptop från diverse tillverkare istället. Chromebook känns inte tillräckligt värt i dagens läge.