Permalänk
Medlem

Chassi ide rösta

Tja behöver hjälp att bestämma vilken ide jag ska gå på att försöka bygga

Alternativ 1 (lite osäker på om jag kan få ihop det såhär litet men jag tror det)

Alternativ 2

TACK!

Visa signatur

Phanteks Evolv Shift FTW

Permalänk
Medlem

Vad vill du komma fram till med omröstningen? Vill du att vi skall rösta på vad vi helst ser att du gör pga häftigast? Eller vill du att vi skall rösta på det vi tror är mest praktiskt/realistiskt att genomföra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Vad vill du komma fram till med omröstningen? Vill du att vi skall rösta på vad vi helst ser att du gör pga häftigast? Eller vill du att vi skall rösta på det vi tror är mest praktiskt/realistiskt att genomföra?

Det ni tror skulle funka bäst som en färdig dator, om du fattar vad jag menar. Att bara vattenkyla CPUn eller att försöka vattenkyla båda två.

Visa signatur

Phanteks Evolv Shift FTW

Permalänk
Medlem

Tror du en 240 rad är nog för både CPU och GPU? Känns som alternativ 2 med en 120 rad för enbart CPU kanske är en bättre idé.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hur hög ljudnivå står du ut med? Alt 1 kommer med största sannolikhet fungera, men du kommer behöva välja radiator med omsorg. Finns bra info på internet om hur varmt vattnet kommer bli vid given last och lufttemp. Räkna däremot inte med fantastiska temperaturer eller låg ljudnivå. Fungera betyder "utan att saker går sönder/throttlar ner"

Permalänk

Tycker det ser svårt ut med sladdarna från nätagget på första alternativet. Vad har de för mått/volym?

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD