Problem att använda nätverk medan jag laddar ner

Permalänk
Medlem

Problem att använda nätverk medan jag laddar ner

Hallå,

Har Telia 100/100 ett Asus N56RT modem. Kopplat till detta har jag en hårddisk för att kunna komma åt innehållet via nätverket. Har min BoxeeBox uppkopplad mot routern (trådat) och använder den för att titta på innehållet på nätverksdisken.

Nyligen har jag börjat få problem att titta på material via Boxee samtidigt jag laddar hem saker. Det buffrar hela tiden. Detta är ett ganska nytt problem och jag har ingen aning vart det kommer ifrån. Jag uppdaterade nyligen mjukvaran på routern så jag undrar om det är någon inställning där som behöver ändras. Dock kan jag inte minnas att jag har gjort det innan och det har aldrig varit ett problem förrän nyligen.

Någon som har några idéer på vad problemet kan vara?

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det du laddar ner laddas för fort till hårddisken att den inte hinner med och så försöker du samtidigt att läsa den därifrån och då hänger det sig totalt och blir i princip oanvänbart!

Permalänk
Medlem

Med torrent öppnas massor av förbindelser och sannolikt laddar du med hög hastighet. Jag är lite inne på petttiz linje att det blir jobbigt för routern att hinna med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men det har aldrig varit så innan. Kan det ha blivit sämre med ny mjukvara? Kan man begränsa det på något sätt?

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X