Playseat för långa människor?

Permalänk

Playseat för långa människor?

Jag är fruktansvärt sugen på att köpa ett Playseat. Jag köpte Logitech G27 för runt ett år sedan, men jag har bara använt den ett par gånger eftersom jag inte har någon vettig plats att sätta fast den. Det är ju nästan slöseri på pengar att inte köpa ett Playseat, men jag är nervös över hurvida jag passar i den. Jag är 190 cm lång och att försöka hitta en fåtölj jag passar i är skrattretande. Är det någon i min längd eller längre som har erfarenhet av hur man sitter i den? Mina ben är flera kilometer långa; knäar man ratten mycket, eller går det att ställa in?

Permalänk

Jag har en kompis som svetsade fast en bilstol av rallymodell på en järnram med montering för g27, då kan du ställa lite själv hur du vill ha det

Permalänk
Medlem

Skulle man inte kunna köpa till en Seat Slider? Så här har dom ju skrivit om den "The Playseat Seat Slider allows you to adjust the seat (just like the seat slider in your car). Ideal for smaller children and those who are very tall."

Annars skicka iväg ett e-mail till dom och fråga vad dom har för max längd på den stollen du är intresserad av.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Såhär står det på de playseats jag kollade nu:
Recommended drivers length:
minimum 120cm / 47inches, maximum 220cm / 87inches

Däremot har jag läst om folk som klagat på den där grejen som sticker upp i mitten, framför pedalerna. Kolla upp om du hittar några andra alternativ som kan vara något, eller i alla fall läs upp hur folk tycker den där stången fungerar.

Du verkar ha ungefär 30cm tillgodo, fast då får du nog lägga till en seatslider också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.