Varför kan inte one.com hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Varför kan inte one.com hjälpa mig?

För cirka 2 år sedan så frågade en lokal pizzeria mig om jag kunde uppdatera deras hemsida, han rotade fram användarnamn och lösenord via den förra ägaren.

Jag gjorde om sidan och gjorde inget med uppgifterna jag fick.
Nu två år senare vill dom ändra menyn på hemsidan och jag har inga login-uppgifter och den gamla ägaren är inte aktiv längre.

Det är ju pizzerian som betalar räkningen, kan inte dom få uppgifterna?

Jag ber one.com om ägarens epost så jag kan kontakta honom, men dom får inte lämna ut den.

Vad ska man göra?

Permalänk
Medlem

Du får nog hitta ägaren irl skulle jag gissa på.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Låter som att ONE gör rätt. Vem som pyntar räkningen är ju ovidkommande, den dokumenterade ägaren är den som har behörighet att begära ut uppgifter.

Ni får nog kontakta ägaren och genomföra ett uppgiftsbyte.
https://www.one.com/sv/support/guide/abonnemang/andra-kontakt...

Mvh,
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Jag ber one.com om ägarens epost så jag kan kontakta honom, men dom får inte lämna ut den.

Gör en whois-sökning på domännamnet...med lite tur så använde han sin privata email-adress vid registreringen (syns då som "Registrant Email" i whois-svaret).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Kan du inte be ONE kontakta nuvarande pizzeria ägare?