Hjälp! Har precis köpt ett nytt tangentbord som har problem med att hålla in knappar.

Permalänk
Medlem

Hjälp! Har precis köpt ett nytt tangentbord som har problem med att hålla in knappar.

Jag brukar lira ganska mycket LoL, och det är superviktigt att kunna hålla i en knapp under längre tid ibland. Space t.ex om jag vill ha kameran centrerad på mig eller andra tangenter för att t.ex "ladda upp" en ability. Det som händer när jag håller ner knappar på tangentbordet är att istället för att läsa det som om knappen är tryckt ner, så tror datorn(eller tangentbordet, jag venne haha), att jag spammar knappen jättesnabbt bara.

så det blir bara space-space-space-space-space-space-space-space-space-space-space-space-space-space-space under flera sekunder,
istället för en spaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaace

Hur åtgärdar man det?

Arachnid Pardosa v2, cherry mx röda brytare.

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/tange...

Permalänk
Medlem

Jag har ingen erfarenhet av just det tangentbordet, men det låter som om du har en issue med key repeat rate. På tangentbord där den är ställbar (ex. vis Ducky Shine 3 och CM Novatouch) brukar den ändras genom att trycka Fn + F1-4 där Fn+F1 brukar ge normalt beteende.