Shadow of mordor PC eller PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Tack för tipset

Är det bra sida handla på?
Kommer koden direkt?

TS

Jadå, handlat alla mina senaste spel där. Tar oftast mellan 30 sek - 2 min, aldrig väntat längre än 2 min. Är en marketplace så privatpersoner säljer ju där också väldigt billigt som man kan köpa av.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Instämmer, varför konsoler helt och hållet går bort som alternativ för mig
Det är lite roligt när folk säger att de spelar på konsol för att "de bryr sig inte om grafiken" när speltillverkare till konsoler i 99% av fallen kör spelen i sunkiga 30FPS (Ibland med drops under det) bara för att just få in så bra grafik som möjligt...
Tacka vet jag 120FPS och ordentlig FOV som du säger.
Riktigt tråkigt att man inte kan ändra en sådan banal sak som FOV i konsolspel, kan tänka mig att en hel del konsolspelare också skulle vilja ha det.

On topic: Bra att du tog ditt förnuft till fånga till slut TS

Har kört några timmar nu på PC och det fungerar utmärkt:) Kopplade in min PS4 handkontroll och det funkar prima.
Kör på ultra settings och högsta skärmupplösningen.

Har läst att många tycker spelet är väldigt enkelt men för mig har det varit tvärtom.
Tycket det är rätt svårt men jag kanske har haft fel taktik i början.

TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Undrar bara vad du behövde göra för att få ps4 kontrollen att fungera? Var det bara plug and play?

Plug in play men sen måste du ladda ner ett program som heter DS4 windows för att spelet ska känna igen kontrollen.
Tyckte det var konstigt för när jag spelade Far Cry 4 behövde jag inte det programmet, spelet kände igen ps4 kontrollen

Enda nackdelen med DS4 windows är att när man spelar shadow of mordor så visar den X- box kontrollens knappar i spelet

Tex när jag ska attackera i spelat visar den att man ska trycka X men på PS4 blir det fyrkant om du hänger med så jag blandande ihop mycket i början.

TS

Permalänk
Medlem

PC! 60 FPS , bättre grafik osv. Sen kan jag rekomendera 360 eller One kontroller till PC, det är grymt bra och fungerar till nästan alla spel!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200