Söker grym digitalkamera!

Permalänk
Medlem

Söker grym digitalkamera!

Hör upp!

Jag är ute efter en shysst digitalkamera, mellan kanske 3000 och absolut max 6000 kronor.

Kollade på Nikon Coolpix 4500 och den verkar shysst? Vad rockar mer?

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20741713
Minolta Dimâge 7i

http://www.cyberphoto.se/minolta/digital/dim7i.php

Såg du hans prisgräns överhuvudtaget?

Angående Nikon har jag bara hört lovord om den och skulle själv köpt den om jag hade haft pengar särskilt till det pris som Komplett nu har den för vilket är samma som om man importerar från Tyskland (sist jag kollade).

Permalänk
Medlem

Canon Powershot G3 verkar ännu bättre än Nikon? Har en polare i USA nu, där får man den för dryga 5 lakan. Bra?

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

Typ kan ju vara bra att veta vad du skall ha kameran till? Vad som skall fotograferas och hur bilderna skall användas.

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk

Kan rekomendera Canon Digital Ixus V3.

+ på plussidan
---------------
- liten
- bra skärm
- litiumjonbatteri (kan laddas utan att skada det, även om det inte är urladdat)
- genomtänkta menyer
- bra bilder,
- compactflashminnen (billigt!)
- känns kvalikativ
- jävligt snygg
- du kan koppla den till tvn
- har du winxp behövs ej drivrutiner för att skicka över bilderna till datorn
- har chassi av metall

- på minussidan
------------------
- väska medföljer ej
- 16 mbs minne medföljer (lite)
- du kan ej ställa in skärpan manuellt

Kika på http://217.215.68.181/ixusv3 för bildexempel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag ska använda kameran till allt möjligt. Jag är inte särskilt insatt i fotografering, så om det är en del automatik i kameran är det nog bra.

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

Om man skall ha sin kamera till att ta bilder av sina prylar, och gärna vill ta närbilder, så skall Coolpixen vara bäst, tror jag. Har en kompis som har köpt en sådan, och han är helnöjd. Hade själv en 990:a tidigare, och även den var en höjdarkamera.

Mange

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Köp dig en Nikon Coolpix 4500 så blir du garanterat nöjd. Jag äger en själv som jag köpte förra året. Hade en 995'a innan det. 4x zoom, vridbar kamerakropp, kan köras helt manuellt eller automatiskt och bilderna blir otroligt bra.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]