Mafia 3 utannonserat

Permalänk
Medlem

Har precis spelat igenom Mafia 2 igen + nu sett trailers och screenshots och jag är riktigt skeptisk. Samtidigt som jag förstår att de redan mjölkat ut de mest generella saker när det gäller just gammal amerikansk maffia så är hoppet väldigt långt till en f.d vietnam-soldat i New Orleans..

Sen att det inte ens är samma utvecklare som Mafia och Mafia 2 gör inte skeptikern i mig lugnare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Har precis spelat igenom Mafia 2 igen + nu sett trailers och screenshots och jag är riktigt skeptisk. Samtidigt som jag förstår att de redan mjölkat ut de mest generella saker när det gäller just gammal amerikansk maffia så är hoppet väldigt långt till en f.d vietnam-soldat i New Orleans..

Sen att det inte ens är samma utvecklare som Mafia och Mafia 2 gör inte skeptikern i mig lugnare.

Skickades från m.sweclockers.com

Var inte personen man spelade i både 1an och 2an en f.d soldat som varit i Vietnam?
Sen kan man inte mjölka ur den äldre mafian för mycket! Kolla bara på vilka underbara filmer det finns, även om vissa är mer relativ nutid.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Var inte personen man spelade i både 1an och 2an en f.d soldat som varit i Vietnam?
Sen kan man inte mjölka ur den äldre mafian för mycket! Kolla bara på vilka underbara filmer det finns, även om vissa är mer relativ nutid.

Nej. I ettan var han taxichaufför från början, i tvåan var han med i något italienskt krig(?).

Däremot i L.A Noire var de väl i Vietnam också har jag för mig.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Nej. I ettan var han taxichaufför från början, i tvåan var han med i något italienskt krig(?).

Däremot i L.A Noire var de väl i Vietnam också har jag för mig.

Andra världskriget kallar vi andra det även om det var operation husky så italien eller närmare bestämt Sicilien var rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Andra världskriget kallar vi andra det även om det var operation husky så italien eller närmare bestämt Sicilien var rätt.

Vad kul för er andra som gör det

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Uppdaterar lite vad som händer.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli att vänta och se vad folk tycker.
Mafia 2 var ingen höjdare direkt. Och detta ser ut att gå åt samma håll.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

En intervju med utvecklaren lovar att spelet ska lanseras som "färdigt". Hoppas alltså ett buggfritt spel.
http://www.examiner.com/article/dev-mafia-3-is-part-way-throu...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Avstängd

Älskar Mafia liren. Can't wait!

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Eldritzh:

Kommer nog bli att vänta och se vad folk tycker.
Mafia 2 var ingen höjdare direkt. Och detta ser ut att gå åt samma håll.

Se vad olika man kan tycka Jag gillade 2:an skarpt. Så om det här följer samma ande så kan det bli riktigt bra enligt mig.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Mafia 3 var dessutom upplagt på Steam. Där kan man läsa lite om handlingen.
http://store.steampowered.com/app/360430/?l=swedish

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Mafa 2 var ju fan kanon, detta däremot känns mer som en saints row mixat med gta eller nåt..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Detta ska nog köpas gillade både första och 2 men första är min favorit.

Blev sugen på att köra igenom Mafia igen. Såg att det fanns lite moddar som fixar lite finare texturer. Någon här som kan tipsa om någon som fungerar bra i kampanjen`?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Mafia: City of lost heavens har man ju spelat hur många timmar som helst!

Kommer ihåg så väl att jag lyckades få alla bilar i Freeride extreme utom 1, den när man skulle köra lastbilen som hade nitroglycerin.. den var fan OMÖJLIG för mig.. Men brorsan klarade den minns jag - men vägrade hjälpa mig ^^

Tvåan spelade jag igenom en gång och rörde aldrig mer.

Permalänk
Medlem

Ni som säger att Mafia 2 var bra, har ni ens spelat ettan? Går inte att jämföra, blev otroligt besviken.

Permalänk

Förköp på Steam!
http://store.steampowered.com/app/360430/

50Euro, och så måste man vänta i 6månader, lol.

Vem förköper så långt före? Visserligen får man en bonus, men ändå.
Själv har jag lagt till det på min önskelista, så får man väl se om ett 1/2 år om man fortfarande är intresserad av det.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Mafia 1 och 2 har ju varit riktigt roliga spel! Men man blir ju lite skeptisk efter de första videorna på detta! Hoppas dock att man har fel i det.

Permalänk
Medlem

329:- på EL-Giganten. De är dessutom billigast (nedladdning).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=698260

Förbokning: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/digital-nedlad...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Blir det release kl 0.00 inatt eller kommer det under dagen?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Blir det release kl 0.00 inatt eller kommer det under dagen?

Har dom inte sagt något annat så lär det bli vid 0.00

Permalänk
Medlem

midnatt, men när kommer drivrutinerna från nvidia?

Permalänk
Medlem

Fail! Spelet är låst till max 30 fps på PC! Enligt dem som redan kan spela.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Lirar det nu och kan bekräfta att det är låst till 30 fps på PC. Fick en mindre patch när det låstes upp på Steam, så det verkar inte bara vara något som tidigare versioner lider av.

Spelet ser ut som skit på högsta inställningar och är för mig helt ospelbart med mus och tangentbord på grund av hur hackigt det blir med den låga bilduppdateringen.

Mitt råd: KÖP INTE. Kommer vänta nån dag och se om det går att låsa upp bilduppdateringen innan jag tar en refund från Steam.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Glad att jag inte förbokade! Åt helvete med detta!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Vilken besvikelse. Jag hade verkligen sett fram emot det här.. Kommer inte köpa för än det går att spela olåst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Köpte till PS4 så får se hur det flyter på där. Hade hoppats på att få idag men får tydligen vänta tills imorn..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

2K säger att de kommer fixa detta längre fram. Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge!

Från 2K:

Citat:

We know how important having options that best suit your PC’s performance capabilities are. The team has been hard at work ensuring that Mafia III’s performance is consistent across all platforms, and right now the game runs at a solid 30 frames-per-second. We are currently working on an update for PC that will give players the option to play Mafia III at higher framerates. We’ll share more details about the update, and when you can expect it to arrive, very soon. In the meantime, the team welcomes feedback and would like to hear from you about what performance adjustment options are important to you. We’re actively considering a number of additional post-launch improvements on PC that would give players more control over how they can tailor the game’s experience to suit their rig’s performance. It’s been an incredible journey developing Mafia III and we couldn’t be more excited to get the game in your hands and hear what you think!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ylledjur:

2K säger att de kommer fixa detta längre fram. Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge!

Från 2K:

Undanflykter, dom blev tillfrågade om pc versionen och sa att den kommer vara optimerad och inga problem, så spelar dom oskyldiga medan det är klart att dom sket i pc versionen och bara gjorde jobben till konsolerna. På pc versionen är grafiken usel. Ruttet gjort. Kollade på gameplayen från PS4 och ser ut som spelet är gjort av BLM Movement.