Skrivare: Ansluten till nätverket men Windows säger Offline?

Permalänk
Medlem

Skrivare: Ansluten till nätverket men Windows säger Offline?

Hej hej!

Har en Canon MG7150 skrivare som jag inte riktigt får att fungera. Har nyligen bytt router till en ASUS RT-N65u och det var efter detta som problemet har uppstått. Felet är att skrivaren verkar ansluta till nätverket utan problem, men när jag försöker använda den via Windows så står det att den är offline? Som sådant ser det ut när jag loggar in på skrivaren via gränssnittet i webbläsaren:

Men Windows säger ändå:

Har testat att använda en annan dator och ominstallerat drivrutinerna utan framgång, så finns det något annat jag kan kontrollera?

Tacksam för svar!

Permalänk
Rekordmedlem

Det kanske är ett brandväggsproblem ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det kanske är ett brandväggsproblem ?

Det var ett brandväggsproblem!

Stängde av den som routern använde och nu fungerar det hur bra som helst. Att jag inte tänkte på det själv...

Tusen tack för hjälpen

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ompax:

Det var ett brandväggsproblem!

Stängde av den som routern använde och nu fungerar det hur bra som helst. Att jag inte tänkte på det själv...

Tusen tack för hjälpen

Det kan ju vara dumt att stänga av den helt, försök ta reda på hur den ska ställas in för att skrivaren ska fungera i stället.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.