Bakåtknappen på musen beter sig konstigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsbyn
Registrerad
Sep 2013

Bakåtknappen på musen beter sig konstigt

Har införskaffat en ny mus och den beter sig lite konstigt.
Det är en Logitech M560 (används endast till kontorsarbete)

När jag är i webbfönster och använder mig av "bakåt" knappen som sitter på sidan av musen så stänger den ner och går till "skrivbordsmiljön" trycker jag en gång till då så kommer webbläsaren upp igen. ?

Vill ju att den skall bläddra bakåt en sida i webbfönstret men icke de.

Har varit så här hela tiden sedan jag köpte den i måndags.

Chassi:Define R4 CPU: I5 4670K GPU: MSI GTX 780 RAM: 8GB SSD: Samsung SSD 840 EVO 250 GB HDD: WD 2 TB Tangentbord: Corsair 95 Mus: Razer Imperator Skärm: ASUS VG248QE
Server: HP Proliant Microserver N54L, 10Gb ECC RAM, 2X 3TB WD Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004

Ladda ner Logitech setpoint så ska du kunna ändra inställningen där...

Citat:

Två extra tumknappar
Växla snabbt mellan det traditionella Windows-skrivbordet, appar och det nya Windows 8-helskärmsgränssnittet. Du kan även anpassa tumknapparna så att de gör precis vad du vill att de ska göra.*

* Anpassning kräver Logitech® SetPoint-programvara, som kan laddas ner från www.logitech.com/downloads.

(från beskrivningen på dustinhome: https://www.dustinhome.se/product/5010753350/m560?redirected=... )

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010

Se om det finns någon mjukvara att ladda ner och installera för att ändra om/se över knapparna?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av LinusG:

Har införskaffat en ny mus och den beter sig lite konstigt.
Det är en Logitech M560 (används endast till kontorsarbete)

När jag är i webbfönster och använder mig av "bakåt" knappen som sitter på sidan av musen så stänger den ner och går till "skrivbordsmiljön" trycker jag en gång till då så kommer webbläsaren upp igen. ?

Vill ju att den skall bläddra bakåt en sida i webbfönstret men icke de.

Har varit så här hela tiden sedan jag köpte den i måndags.

Har du kollat i setpoint hur knappen är konfigurerad eller har du inte installerat det ?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsbyn
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Roger W:

Ladda ner Logitech setpoint så ska du kunna ändra inställningen där...

(från beskrivningen på dustinhome: https://www.dustinhome.se/product/5010753350/m560?redirected=... )

Skrivet av Lindell90:

Se om det finns någon mjukvara att ladda ner och installera för att ändra om/se över knapparna?

Skrivet av mrqaffe:

Har du kollat i setpoint hur knappen är konfigurerad eller har du inte installerat det ?

Det var Setpoint som skulle installeras.. Nu är detta åtgärdat och nu funkar det finemang.
Tack för tipsen

Chassi:Define R4 CPU: I5 4670K GPU: MSI GTX 780 RAM: 8GB SSD: Samsung SSD 840 EVO 250 GB HDD: WD 2 TB Tangentbord: Corsair 95 Mus: Razer Imperator Skärm: ASUS VG248QE
Server: HP Proliant Microserver N54L, 10Gb ECC RAM, 2X 3TB WD Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Nov 2010

Själv avskyr jag när tangentbord/mus kräver ett program.. Tar hellre färre funktioner på en plug'n'play istället för 300 programerbara knappar alskar därför min qpad 5k

Å andra sidan är jag också sån som gärna går in i system filerna och rensar allt onödigt skit.

RIP
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Plasmatic:

Själv avskyr jag när tangentbord/mus kräver ett program.. Tar hellre färre funktioner på en plug'n'play istället för 300 programerbara knappar alskar därför min qpad 5k

Å andra sidan är jag också sån som gärna går in i system filerna och rensar allt onödigt skit.

Man behöver inte setpoint men det ger fler funktioner själv skulle jag inte vilja vara utan det eftersom det kan ge olika funktioner på samma knapp i olika program, oerhört praktiskt för mig.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av mrqaffe:

Man behöver inte setpoint men det ger fler funktioner själv skulle jag inte vilja vara utan det eftersom det kan ge olika funktioner på samma knapp i olika program, oerhört praktiskt för mig.

To each his own

Jag klarar mig bäst när knapparna fungerar som de ska utan extra mjukvara

RIP
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)