J*vla iPhone, Aktivering

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Nevil:

Vad händer om du stoppar i 3 kortet igen ?

Skrivet av krilleoh:

För rätt så längesen kunde man kringgå operatörslåset med en jailbreak, men det var innan version 5 om jag inte minns fel.
Så det är rätt kört den vägen för dig. Testa sätt i det gamla SIM-kortet? Vad händer då?

Det är borta.

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004

Beställ ett nytt kontantkort, kostar gratis har ja för mig..

| 990FX | FX-8120 | Intel Pro 1500 + 2Tb | 16Gb XMP1866 | R9-280x |
| i5-3470 | 4x4Gb PC3-1600 | 6Tb | FreeNAS-9.10.2 |
| Yamaha HTR-4065 | Dynavoice Magic F-5 EX |
| iPhone 7 128Gb GagatBlack|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2007

I och med att du kör på en gammal version av iOS som det inte längre finns support på så kommer du antagligen behöva uppdatera till iOS 8 innan du kan komma vidare.
Som tidigare nämnts aktiverades iPhones tidigare av Apples servrar. Dessa servrar finns inte längre kvar eftersom att detta in längre är fallet.

MOBO: MSI X470 Gaming Pro Carbon CPU: AMD Ryzen 2700X RAM: G.Skill Trident Z RGB 16GB GPU: Gigabyte 1080 Windforce OC SSD: Samsung 840 EVO 120GB, 250GB. 970 EVO 250GB HDD: WD Green 4TB, Blue 6TB PSU: Corsair HX520W
Chassi: NZXT H700i Skärm: 2x Philips 278C4QHSN Telefon: LG V30+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Fixat! Det ända som behövdes va tid

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av GoldenFan:

Hur fixa du det? Jag har samma problem...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av McLovins:

Hur fixa du det? Jag har samma problem...

Han skrev ju att han bara väntade tills det fungerade...

Lätt som Paj

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Hej!

Jag har samma problem här, har låst upp telefonen via 3 men ändå säger den hela tiden att simkortet är ogiltigt! Jag har återställt telefonen flera gånger, även haft den i DFU-läge och återställt den helt. Har nyaste versionen av iTunes och allt sånt... nu har det gått 2 veckor sedan telefonen låstes upp, enligt 3... är det något jag missat att testa?? Bud på att köpa ny telefon snart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Kan ta ett par veckor innan den blir upplåst. Det har tagit ca 2 veckor varenda gång jag låst upp hos tre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av sweetapplepie:

Hej!

Jag har samma problem här, har låst upp telefonen via 3 men ändå säger den hela tiden att simkortet är ogiltigt! Jag har återställt telefonen flera gånger, även haft den i DFU-läge och återställt den helt. Har nyaste versionen av iTunes och allt sånt... nu har det gått 2 veckor sedan telefonen låstes upp, enligt 3... är det något jag missat att testa?? Bud på att köpa ny telefon snart.

iPhone brukar låsas upp inom 2-3 dagar hos Tre (tidigare anställd på kundservice), brevet med informationen skickas ut efter att upplåsningen gjorts, 4-5 arbetsdagar. tre.se/opk , om du följt instruktionerna och det fortfarande inte fungerar efter att du nollställt och försökt igen, så måste du nog lämna in den till service

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Låst upp 3 telefoner. Aldrig ngnsin har jag fått ngt brev från tre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av El_Raspberry:

Bra produkt.

Var det telefonen det var fel på?

http://xkcd.com/386/
http://readthefuckingmanual.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Megahertz_myth

”Alltså vad är det med grafikkortsmakare och bokstaven X? Det är precis som med dansbandsmusiker och bokstaven Z.”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av GoldenFan:

Med andra ord - lita inte på vad kundservice säger till dig. De talar oftast efter manus och har ingen aning om hur saker och ting fungerar i praktiken om svaret inte finns i deras tvåsidiga pärm framför sig.

Dator: ja
Tillbehör: ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005

Är Tre verkligen så sega?

Jag låste upp min (som var låst till Telia) och jag kunde samma erftermiddag stoppa in mitt nya tele2 simkort?
Har dock en iphone 5 som jag håller uppdaterad om det nu kan göra nån skillnad.
Skönt att det löste sig iallafall.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2013

Gnäller på produkten fastän det är valet av skitoperatör som är problemet. Fantastiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av SimpanDirr:

Hade precis likadant som du när min iPhone 5s blev stöldspärrad (köpte den beg). Fick slänga den och köpa en ny.

Tänkte också på det. Låter som IMEI numret är stöldspärrat. TS kanske har "hittat" telefonen?
Från tidigare erfarenhet kan det dock ta några dagar för operatörslåset att ändras.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Om jag inte förstått det hela fel så går _all_ operatörslåsning via Apple's servar.
Nått i stil med:

1) kund ringer till operatör
2) operatör "låser upp" telefonen
3) nu ska det syncas från operatör -> apples servarar att luren är operatörsupplåst. Kanske även några interna syncrutiner hos apple.
4) luren kan snacka lite med apples servrar och få reda på att den är upplåst

Det som förmodligen hände var alltså att TS gjort fram till steg (2). Det dumma i det hela var ju att personen på kundtjänst hos TS operatör inte var insatt i delayen som steg (3) medför.

https://support.apple.com/en-us/HT201328
Står ju till och med där:
"After you submit the request to your carrier, it might take a few days to complete. Contact your carrier for the status of your unlock request."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av BasseBaba:

Om jag inte förstått det hela fel så går _all_ operatörslåsning via Apple's servar.
Nått i stil med:

1) kund ringer till operatör
2) operatör "låser upp" telefonen
3) nu ska det syncas från operatör -> apples servarar att luren är operatörsupplåst. Kanske även några interna syncrutiner hos apple.
4) luren kan snacka lite med apples servrar och få reda på att den är upplåst

Det som förmodligen hände var alltså att TS gjort fram till steg (2). Det dumma i det hela var ju att personen på kundtjänst hos TS operatör inte var insatt i delayen som steg (3) medför.

https://support.apple.com/en-us/HT201328
Står ju till och med där:
"After you submit the request to your carrier, it might take a few days to complete. Contact your carrier for the status of your unlock request."

Det stämmer.
På Tre fungerar det så att dom lägger ett internt ärende till admin, som sedan lägger det vidare till tillverkaren för att genomföra upplåsningen ( För iPhone införde dom nyligen, så att detta genomförs automatiskt så att det bara tar ca 1-2 dagar)

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Sveklockarn:

Var det telefonen det var fel på?

Fråga TS.