Komplett ljudlös S4 efter uppdatering

Permalänk
Medlem

Komplett ljudlös S4 efter uppdatering

Hejsan!

Jag har en Samsung Galaxy S4 som jag är ypperligt nöjd med, ja fram till nu då. För någon vecka sedan installerades en större uppdatering som förändrade flertalet funktioner på telefonen. Mitt problem nu är att jag inte kan få min telefon komplett ljudlös, dvs utan signal samt vibration.

Tidigare kunde jag via tumknappen på höger sida ställa in ljudlös, där finns nu endast "Stäng av", "Flygläge" samt "Omstart". Vidare finns funktionen att jag kan dra ned en gardin från förstasidan där funktionen ljud finns, trycker jag på den vibrerar endast telefonen men den blir inte ljudlös. Detta är otroligt frustrerande när jag vill sova. Jag har letat efter inställningar för att kunna stänga av båda dessa funktioner men hitta inga. Kan någon här hjälpa en sömnlös själ?

Permalänk
Medlem

Verkar som att du har fått android 5.0. Tyvärr är detta ett "medvetet" problem från Googles sida. För att kunna stänga av ljudet måste du fixa lite grejor (Jag vet att det är väldigt osmidigt)

Denna artikel borde hjälpa:
http://www.phonearena.com/news/How-to-use-Android-5.0-Priorit...

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Du får "nedgradera" bort Lollipop-skräpet till 4.4.4 och hoppas att Google lyckas bättre med 5.1 istället.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Tusen tack för idéerna!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Samsung pushar ut 5.0.1 med en fix för detta. Vad jag vet har den bara nåt nån modell i USA tyvär..