Permalänk
Medlem

Rensade min dator. Sämre fps!

Hej!
Två dagar sen så blev cirka hälften av mina steam spel helt plötsligt avinstallerade. Jag sökte runt lite på internet och de flesta sa att om jag försökte installera spelen igen skulle steam känna igen det. Men de gjorde det inte! Jag kollade igenom SSD och HDD hårddisk och hittade inte spelen där heller! Men det lustiga var att det var inte en enda MB mindre på hårddisken. Precis som om spelen fortfarande var där.

Eftersom jag även hade laddat ner mycket skit som tog plats på hårddisken och nu detta så blev jag irriterad och gjorde så att jag helt enkelt återställde datorn till fabriksinställningar. Vilket jag har gjort förr utan problem.

En dag senare installerade jag Counter Strike GO och jag märkte att min fps hade sjunkit rejält. Innan "rensningen" så att säga, så hade jag runt 260 fps. Nu efteråt är den jätte ostabil och ligger mellan 100-180fps. Och det laggar då och då vilket det aldrig brukar göra! Även att starta program och liknande har blivit trögare.

Så jag undrade om någon vet hur jag ska gå till väga med detta! Eller kan hjälpa mig på något sätt

Processor Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20GHz
Video Card NVIDIA GeForce GTX 760 (192-bit)
Memory 8.1 GB
Operating System Microsoft Windows 8 (build 9200), 64-bit

HDD
Size 911.5 GB
Free 788.5 GB

SSD
Size 118.4 GB
Free 72.7 GB

/MVH Filip

Permalänk
Medlem

Du kan börja med att köra alla uppdateringar för windows och den hårdvara som windows fixar drivrutiner till. Sedan har du ju grafikkortets drivrutiner som du kör vid sidan om windows update. Om det inte hjälper kanske du ska se över dina inställningar i CS.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Som gurk skriver så är detta mest troligt mjukvarurelaterat.

Du behöver alla windows updates / drivers för att det ska bli som förut.

Permalänk
Medlem

Okej jag ska försöka med det. Tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha Panda antivirus?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nee. Jag använder Avast gratis version