bluetooth disconnectar med trådlös högtalare

Permalänk
Medlem

bluetooth disconnectar med trådlös högtalare

Hejsan swec! Jag har köpt en bluetooth högtalare divoom onbeat500 som jag använt i 2veckor. Jag har en OPO som jag connectar högtalaren via ncf. Brukar ha den i dushen till att lyssna musik utan problem. Men jag tog med den en gång till skolan o då connectade min kompis till den med en iphone 6 via nfc o körde spotify och då så börja den disconnecta hela tiden och pausa låten. Tänkte att detta kanske berode på mobilen elr spotify men testade ta ut den när det var -2grader ute, då disconnectades den också, jag använder ett program som heter doubletwist för musik. Jag undrar varför den disconnectar? Den funkar ju i dushen och då är mobilen 1meter bort, när jag var ute låg mobilen på högtalaren. Kan det vara kylan? Är det nfc? Alla svar uppskattas! Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Om du stänger av NFC och parar ihop den på nytt via Bluetooths vanliga meny bara då, testa om det blir någon skillnad då?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Den är iuraddad nu men en annan kompis har kopplat via bluetooth med sin iphone 5s. Då satt vi ute i 10grader o mobilen 5meter bort, det funkade utmärkt.