Vad är billigaste mobilabonnemanget med c:a 100 MB/månad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Vad är billigaste mobilabonnemanget med c:a 100 MB/månad

Jag behöver ett mobilabonnemang för s.k. M2M, i mitt fall är det ett GPS-baserat larm till motorcykeln. Det har en ytterst blygsam dataanvändning, men låt oss säga 100 MB/mån för säkerhets skull. Jag vill helst inte ha kontantkort, utan något som bara rullar på månad efter månad och jag slipper bry mig. Jag vet att de stora operatörerna skall ha speciella M2M-abonnemang, men så tusan heller att jag kan inte något...

Vad är det billigaste abonnemanget med ovanstående krav?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010

Har inget direkt tips men kanske kan hitta något här om du kollar runt lite: http://www.prisjakt.nu/service/cellular_contracts/

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Universal tar 77kr/månad för abb där bara farten är begränsad, för det du ska ha det till lär det inte vara nått som stör.
http://www.universal.se/mobiltelefoni/

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2012

Du kan ta Tele2 rörligt pris. Ingen kostnad alls och sedan 49 kr/månad för databiten (0,5 GB).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2005

Mitt köstar 29kr månaden hos Tre. Har 2GB fri surf i full hastighet, när jag väl överskrider så blir surfen fortfarande gratis, men med begränsad hastighet.

Chassi: Cooler Master Silencio, Skärm: AOC AG271QX (16:9/2560*1440/1ms/144hz), GPU: GTX 1080Ti, CPU: Ryzen 1600X, HDD: 2TB , SSD: Kingston 480GB, PSU: Corsair TX V2 750W, Mobo: MSI X370 Krait, RAM: 16GB G.Skill Ripjaws @ 3200, Mus: Logitech MX Master & G400, Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: QPAD MK-50, Hörlurar: Beyerdynamic DT770 PRO 80ohm, Superlux HD-668B OS: Win10Pro. AI: Roland Quad-Capture, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Wh1spY:

Mitt köstar 29kr månaden hos Tre. Har 2GB fri surf i full hastighet, när jag väl överskrider så blir surfen fortfarande gratis, men med begränsad hastighet.

Det låter bra, men jag hittar inte det abonnemanget hos Tre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hamburg
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av peterhjalmarsson:

Jag behöver ett mobilabonnemang för s.k. M2M, i mitt fall är det ett GPS-baserat larm till motorcykeln. Det har en ytterst blygsam dataanvändning, men låt oss säga 100 MB/mån för säkerhets skull. Jag vill helst inte ha kontantkort, utan något som bara rullar på månad efter månad och jag slipper bry mig. Jag vet att de stora operatörerna skall ha speciella M2M-abonnemang, men så tusan heller att jag kan inte något...

Vad är det billigaste abonnemanget med ovanstående krav?

Det kan ju hända att ett halebop kontantkort, trots allt, skulle kunna passa dig. De har ett Årskort Surf för 479kr, som ger 0,5GB/mån under 12 månader. Kortets giltighetstid behöver du inte oroa dig för. Varje gång kortets saldo belastas, förlängs giltigheten med ytterligare 12 mån. En gång om året köper du sen ett nytt Årskort Surf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2005

Det låter bra, men jag hittar inte det abonnemanget hos Tre?

Kollade upp vad det var för något jag hade.
3mini + 40% trogen kund rabatt + 2GB surf.
Så är du inte bra på att deala så kanske det blir svårt att komma så billigt undan om du inte vart kund sedan tidigare. :/

Testa Wifog annars. Är ju helt gratis. Använder sig utav trafik från 3. Går att välja om man tänkt ringa + surfa, eller bara surfa.
Har själv ett kort undanlagt i nödfall.
https://wifog.com/

Chassi: Cooler Master Silencio, Skärm: AOC AG271QX (16:9/2560*1440/1ms/144hz), GPU: GTX 1080Ti, CPU: Ryzen 1600X, HDD: 2TB , SSD: Kingston 480GB, PSU: Corsair TX V2 750W, Mobo: MSI X370 Krait, RAM: 16GB G.Skill Ripjaws @ 3200, Mus: Logitech MX Master & G400, Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: QPAD MK-50, Hörlurar: Beyerdynamic DT770 PRO 80ohm, Superlux HD-668B OS: Win10Pro. AI: Roland Quad-Capture, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Wh1spY:

Testa Wifog annars. Är ju helt gratis. Använder sig utav trafik från 3. Går att välja om man tänkt ringa + surfa, eller bara surfa.
Har själv ett kort undanlagt i nödfall.
https://wifog.com/

Wifog kör jag också med men för TS är det inte ett alternativ då surfen bara gäller i två timmar sen måste man se reklam igen.

NO MAAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Är du kund hos comhem? De har ju mobilt bredband 1gb för 69kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Tack för råden allihop. Om någon annan söker efter samma svar så är här det jag kom fram till:
1. Alltele har ett abonnemang för 18 kr/mån + 3 kr/MB. Det kan mycket väl passa bra, jag måste bara testa först för att se hur mycket trafik som genereras automatiskt i bakgrunden.
2. Telia (där jag har mitt röstabonnemang) tar 29 kr/mån för ett extra SIM med bara data (datapotten är densamma som för huvudabonnemanget), och man kan ha upp till nio(!) stycken extrakort.

Jag börjar med att testa 2 - om datatrafiken är låg från GPS-larmet så skaffar jag ett Alltele-abonnemang och stoppar Teliakortet i en laptop.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Tack för råden allihop. Om någon annan söker efter samma svar så är här det jag kom fram till:
1. Alltele har ett abonnemang för 18 kr/mån + 3 kr/MB. Det kan mycket väl passa bra, jag måste bara testa först för att se hur mycket trafik som genereras automatiskt i bakgrunden.
2. Telia (där jag har mitt röstabonnemang) tar 29 kr/mån för ett extra SIM med bara data (datapotten är densamma som för huvudabonnemanget), och man kan ha upp till nio(!) stycken extrakort.

Jag börjar med att testa 2 - om datatrafiken är låg från GPS-larmet så skaffar jag ett Alltele-abonnemang och stoppar Teliakortet i en laptop.

Kom på en sak. Vad går alltele på för nät? Telia har ju fördelen med ett skitbra GSM nät så ditt larm lär fungera på de flesta ställena.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kom på en sak. Vad går alltele på för nät? Telia har ju fördelen med ett skitbra GSM nät så ditt larm lär fungera på de flesta ställena.

Alltele går i telias nät för just det abonnemanget.

"No" - Rosa Parks