Permalänk
Medlem

@GeneralRushHour
Är Baltimore värd det? Kom till New Orealns och ruttna lite på USN kryssar linjen. Trivs ganska bra med min Ibuki.

Permalänk
Skrivet av Bootsman:

@GeneralRushHour
Är Baltimore värd det? Kom till New Orealns och ruttna lite på USN kryssar linjen. Trivs ganska bra med min Ibuki.

Den är bättre än Norleans men inte mycket.
Tier 7-10 så är japanska kryssare bättre mer eller mindre.
Men jag grindar US linjen enbart pga av Des Moines som just nu är totalt underlägsen Zao men det är mycket forumposts om detta så jag hoppas på en buff.

Ang Baltimore så studsar den skott från cruisers helt makalöst men det är väl ju nu det enda den gör bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Om ditt mål är Tier X så kör Japsarna eftersom Zao är den bästa cruisern i spelet med hästlängder.
Dom har nerfat Des Moines nåt så in i norden men förhoppningsvis buffar dom den lite och då kan den bli extremt farlig.

Jo alltid ett mål att komma så högt upp, men ska nog byta och köra över på japanarna. Gillar nog mer att dom har torps. Tack för tips.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

Jo alltid ett mål att komma så högt upp, men ska nog byta och köra över på japanarna. Gillar nog mer att dom har torps. Tack för tips.

Zao är trevlig att köra, dock så är det inte så ofta man får nytta av torpederna!

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Verkligen

Gick ju rätt bra idag med!

http://i.imgur.com/qhqYevd.jpg

Hur har du fått fram den där till höger med battles och notifications?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Hur har du fått fram den där till höger med battles och notifications?

Längst ner till höger ser du ett "i" tryck på det så får du fram det

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DareDevil:

Längst ner till höger ser du ett "i" tryck på det så får du fram det

Tack som fasen det har jag totalmissat

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Tack som fasen det har jag totalmissat

Så lite så

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av Torach:

Tack som fasen det har jag totalmissat

Den sparar bara dom matcherna som du spelat under den tiden spelet vart på vilket är lite synd, hade velat se en lista med dom senaste 50 matcherna.

-
Gick trögt idag med DareDevil, 3 förluster, 1 vinst men jag gillade sista matchen starkt då vi verkligen jobbade tillsammans och fick död på 4st skepp och var hyffsat nära att vända matchen trots att MM inte var i våran favör plus att vi hade en minekaze med i spelet som givetvis dog direkt.

Dom måste fixa ett lås på plutonen så man inte kan köra Tier V i Tier X-matcher..

Permalänk

Har idag kämpat med att få tag i Königsberg och vilken frustration det var. Men till slut fick jag den. Slaktade ca 4 skepp inom loppet av 3-5min. Kan bara säga att jag älskar Myoko. Får citadelträffar konstant.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av DareDevil:

Zao är trevlig att köra, dock så är det inte så ofta man får nytta av torpederna!

Nae det är väll sant, lite som med Tirpitz

Men vet inte vad det där, känns som ja fastnade lite på pepsicolan.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

Nae det är väll sant, lite som med Tirpitz

Men vet inte vad det där, känns som ja fastnade lite på pepsicolan.

Blir väl bättre efter Pepsi tror jag

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Fler såna här rundor tack!

Var inte ens min 1.5 x vinst

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Lite paff över mig själv. Hade tråkigt häromdagen och kollade lite klipp på tuben om detta lir och tyckte det såg roligt ut.

Frågar er här. Har läst på deras hemsida men det kan ju finnas "dolda" saker. Är spelet gratis att ta hem och lira? Eller passar slogan "finns ingenting som är gratis!"?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner:

Det är helt gratis, men det går ju att köpa pay-to-win skepp Typ Atago nu och tidigare Tirpitz.
Sen går det ju att köpa Premium-membership. Då får man mer xp och cash efter varje slag.

Permalänk

@DareDevil: Jäklar, det närmaste jag kommer är 4k exp och då räknar jag med 1.5x

@Billy Joe Bob: Är det verkligen pay-to-win, tycker inte att de skepp som man kan köpa är så mycket bättre än de vanliga.

Permalänk

pay to advance är nog mer passande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

@DareDevil: Jäklar, det närmaste jag kommer är 4k exp och då räknar jag med 1.5x

@Billy Joe Bob: Är det verkligen pay-to-win, tycker inte att de skepp som man kan köpa är så mycket bättre än de vanliga.

Nja njä. Precis som GeneralRushhour sa: pay-to-advance. Man får ju xp mycket fortare och kan nå Tier X snabbare.
Men Atago är ju t.ex. snäppet vassare än motsvarande cruiser i samma tier. Lite högre hitpoints, snabbare traverse, lite mer skada, lite mer armor osv.
Dock spelas skeppet sällan optimalt då många som kör den är nya och ovana.
Jag har ju kört en cirkus 200 matcher nu och lärt mig hantera den, och kan ofta gå toe-to-toe med battleship i samma tier eller en nivå under

Permalänk
Inaktiv

http://webmshare.com/54VQ8
http://webmshare.com/v8z53
http://webmshare.com/X5d9a

här är mina solo stats med gudinnan : D

rekommenderar verkligen nagato om man vill tjäna credits och free xp, det är hur enkel som helst att vinna så länge man inte träffar på T8 och T9

@Rosapantern:
det är inte pay2win men om du vill lira t10 utan att farma credits så kan premium vara bra att ha men om man ska lira t10 så måste man ha midway, yamato eller zao för allt annat är sämst : p

Permalänk

Första Spelclocker kvällen för mig igår, den blev lång och trevlig med 6 timmars spelande

Permalänk
Medlem

Det är inte roligt att spela slagskepp när man inte får hjälp av kryssare känns alltid som att fiendens slagskepp har smarta kryssningsskepp som samarbetar medan ens egna tror dom är destroyers...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Köpte Murmansk igår, helt galen när man får tillbaka Omaha-känslan och duckar varenda salva från BBs medans hela hans skepp står och brinner.
Men gör man ett enda misstag så är man nere på tre-siffrig hälsa

Permalänk

Vi har fått möjlighet att intervjua Wargaming om deras senaste tillskott World of Warships. Har några frågor ni funderar över, passa på att skicka in dem.

http://friskyttarna.eu/var-med-och-fraga-wargaming/

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man ändrar vilken torped man följer, eller skott?
Sett på lite klipps att vissa kan växla mellan vilken torped man "tittar" från?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

C om jag inte minns fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Den är bättre än Norleans men inte mycket.
Tier 7-10 så är japanska kryssare bättre mer eller mindre.
Men jag grindar US linjen enbart pga av Des Moines som just nu är totalt underlägsen Zao men det är mycket forumposts om detta så jag hoppas på en buff.

Ang Baltimore så studsar den skott från cruisers helt makalöst men det är väl ju nu det enda den gör bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad för nerf har de gjort på Des Moines?

Permalänk
Skrivet av Holic:

Någon som vet hur man ändrar vilken torped man följer, eller skott?
Sett på lite klipps att vissa kan växla mellan vilken torped man "tittar" från?

På nätet står det Z, C byter vy mellan för- och akterbatteri tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Okej ska prova när ja kommer hem. C för att följa har ja lyckats med, men inte "bläddra" mellan det man skjutit med. Men kanske sett fel om hur mycket man kan bläddra

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

På nätet står det Z, C byter vy mellan för- och akterbatteri tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Holic:

Okej ska prova när ja kommer hem. C för att följa har ja lyckats med, men inte "bläddra" mellan det man skjutit med. Men kanske sett fel om hur mycket man kan bläddra

Man trycker Z för att följa med skotten/torpederna sen C för att växla mellan vilken skottsalva(om tornet har fler än 1 kanon) eller varje torped.

Iaf jag, kör på default kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Första Spelclocker kvällen för mig igår, den blev lång och trevlig med 6 timmars spelande

Första för mig med. Var redigt roligt. Det här måste vi göra igen

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)