Permalänk
Medlem

Har en timme nu att klämma, blir att börja ge Cleveland en chans igen nu efter alla positiva omdömen ovan

Edit: 3 rundor, 3 vinster. Börjar få in kännet med båten ändå! Är ju som vissa av er skrivit tidigare att det blir lite annorlunda spelande med den jämfört med Omaha..

Update
Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Gix och Jag lirade några rundor i dag, var 3st ett tag i en division och 4 i "spelclockers" kanalen på WOWS så kolla in kanalen.

Gixx och jag hade som han beskrev det en "Episk" match på banan Strait.

Bild på kartan finns här.

Dold text

Synd vi inte spelade in matchen som Gixx sa.

Men oavset, vi började med att mötas upp i mitten, började på var sida, nord och syd så vi mötes upp vid B eller kill zone som jag brukar kalla B på den banan då det brukar vara självmord att capa den först.

Vi klarade oss efter jag fick lagat ett roder och släkt några bränder.

Sedan bar det ut på öppet hav mot A eller C, mins inte men över eller undre delen av mitten på kartan. Där hittade vi en BB.

Jag låg på höger sida 1km bakom Gixx och på vår högra sida såg vi en mötande BB som vi bestämde oss för att ta ut.
Jag körde CC, Gixx körde CC eller DD, mins inte vilket det var, oavset vi beslöt oss för varsin torpedsalva, kan ju inte misslyckas i ett sådan läge när man är två.
Så iväg gick våra torpeder, bara det att Gixx svänger höger och ja, jag var på hans högra sida bakom honom.
Snabbt är jag på chatten och ber han svänga vänster ASAP för det är ju fredliga torpeder på väg, han svänger vänster, torpederna närmar sig honom mer och mer.
Men som tur är går dom PRECIS framför hans för. Kort där efter exploderar BB'n som träffas av Gixx torpeder.

Vi kände oss nog ganska lättade efter ett nära missöde som ändå slutade väl så vi drog vidare och svängde in i en av kanalerna i ändarna på kartan som går från Nor till Söder.

I kanalen från andra hållet kommer en till BB. Nu har jag den position som Gixx hade, jag är först och har Gixx bakom mig på min högra sida.
BB'n är en en gång på höger sida om oss och kommer mot oss.
Jag tänker mitt i kanalen svänga vänster så att Gixx kan avlossa sina torpeder och jag mina utan att upprepa förra incidenten.

Dock får BB'n för sig att gira mot mig så jag kan inte lägre svänga vänster för då kör jag in i klippan innan jag kan få rätt vinke att avlossa torpeder så det alternativet försvann snabbt.
Jag bestämde mig snabbt för att svänger höger med full vetskap att Gixx torpeder när som helst är på väg....
Jag siktar på BB'n och när jag är halsvägs igenom min skarpa högersväng slår jag i full back, väntar tills jag är bredsida mot BB'n sedan avlossar jag mina torpeder och bara väntar på Gixx torpeder som nu närmar sig då jag inget mer kan göra.
Precis lagom tills jag nästan stannat smiter hans torpeder framför fören på mig med minsta marginal.
BB'n som nu mer eller mindre skulle ramma mig står nästan på tvären i kanalen som nu svärmar av torpeder som kommer mot honom, det tar inte många sekunder innan BB går upp i rök av massa torpedträffar!

Jag ser till att få upp farten igen och vi grupperar om oss snarast, inte mycket tid att fira för utanför kanalen är en BB till som skjuter på något annat skepp och inte verkar inse faran vi utgör så där är vår nästa chans.

Vi tar upp varsin position och kommer upp mot hans bredsida madens vi placerar oss så att en kan skjuta framför honom och en bakom.
Vi skickar iväg våra torpeder, vi var nära så det tog inte låg tid för dom att nå han och och med korseld av torpeder som skapar en V formation i Vattnet girar han inte ens och flera torpeder från våra salvor detonerar nästan samtidigt och tar ut honom, torpederna som missade skapar ett X i vattnet där BB'n nu sjunker. "X marks the spot" kommer man att tänka på.
Det var redigt fräckt!

Det sänktes mer än så, tog ut en BB som tyckte det var smidigt att kampa tills en CC är 5km ifrån, slutade med en salva torpeder så var han klar, Gixx tog hand om en CV samtidigt vill jag minnas.

Jag slutade 3:a och Gixx 2:a och med han som kom 1:a fick v i10 skepp totalt på 3 personer sa Gixx och det bör lätt stämma, inte ofta man tappar räkningen för det var en intensiv match, nog bästa jag varit med om dock bara spelat en 4 veckor eller så.

Nu finns det garanterat fel i min historia då jag bäst jag kan försökte minnas allt som hände men Gixx kan ju rätta mig om jag missat eller blandat i hop nåt med nån annan match för det är ju lätt gjort men som sagt 3st Episka gemensamma kills fick vi så mycket är säkert!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Har en timme nu att klämma, blir att börja ge Cleveland en chans igen nu efter alla positiva omdömen ovan

Edit: 3 rundor, 3 vinster. Börjar få in kännet med båten ändå! Är ju som vissa av er skrivit tidigare att det blir lite annorlunda spelande med den jämfört med Omaha..

Tänk Cleveland som Muhammad Ali, dansa omkring och använd dig av allierade BB och öar som skydd. Sen stick in och släng iväg rejäla smällar med både HE och AP sen så dansar du iväg igen! Cleveland är perfekt för detta typ av strid. Sicksacka oavbrutet också!

Permalänk
Medlem

@Särimner: Dansa och dansa är väl att ta i. Knappast den smidigaste klossen i spelet. Däremot en jävel på att pricka plan och ta hand om små snabba båtar... Fortfarande inte såld på den, men gillar något mer

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/y0UpnsQ.jpg

Älskar min Atago När inte ens battleships av samma tier har något att komma med, då vet man vart skåpet ska stå!

Permalänk
Medlem

Vad gör atago så bra då ?

Permalänk
Medlem

Jag älskar också Atago. De är så härligt mjuka, inget går upp mot tre citadel pens i rad från min Amagi

Permalänk
Medlem

@HazZarD:

En rad olika saker.
Med rätt uppgraderingar får man väldigt hög maneuverability, så det blir ganska lätt att undvika shells och torpedoes.
Man gör snäppet högre skada än motsvarande cruiser i samma tier. Tål snäppet mer också.
Hög traverse speed på turrets och snabb reload rate.

@Lunatech:
Ja det kan jag tänka mig, förutsatt att man blir träffad dvs ;D
Uppskattningsvis skulle jag säga hälften av Atagos jag mött eller lirat med, är wallet warriors. Alltså precis köpt den och har ingen aning om hur man hanterar den.
När man väl lärt sig det dock, då blir man en force to be reckoned with.

Permalänk
Medlem

Precis kört några rundor.. Av någon konstig anledning hamna ett tier 1-skepp med tier 4-5. I vilket fall - en snubbe i vårt lag blev heeeeelt galen! Det var svordomar, anmälningar, reports, STFU´s till höger och vänster och avslutade med "om jag blir sur så har jag rätt att säga det". Ibland önskar man att det fanns moderatorer som BF4...

Kanske bara är jag, men jag har hittills upplevt spelet som väldigt fredligt och inte speciellt mycket p12-rage. Dock den senaste veckan har det varit betydligt med gnäll om helt triviala saker..

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Fan har verkligen svårt att bli vän med min Cleveland. Fast jag har inte hunnit köra så många matcher med den än...

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Precis kört några rundor.. Av någon konstig anledning hamna ett tier 1-skepp med tier 4-5. I vilket fall - en snubbe i vårt lag blev heeeeelt galen! Det var svordomar, anmälningar, reports, STFU´s till höger och vänster och avslutade med "om jag blir sur så har jag rätt att säga det". Ibland önskar man att det fanns moderatorer som BF4...

Kanske bara är jag, men jag har hittills upplevt spelet som väldigt fredligt och inte speciellt mycket p12-rage. Dock den senaste veckan har det varit betydligt med gnäll om helt triviala saker..

Jo har bara haft spelet i en månad men senaste veckan har det i bland rent flödat med skit i chatten till den nivån att det inte ens var kul att spela för man kan inte ens se relevant info från dom som försöker spela.

Så ja det skadar spelet och utgivaren mer än dom verkar fatta så något borde göras för att moderera bort sådana idioter.

Har personligen inget problem med svordomar, rätt verbal själv MEN jag drar skillnaden i att jag kan svära för mig själv eller på min dator eller vad som strular. Jag skriver inte massa svordomar online riktat mot någon med avsikt att förnedra dom över nåt så trivialt som ett datorspel. Går det skit så försöker jag lära mig varför det gick åt skogen inte sitta som en tjurig fjortis och beskylla alla andra för att jag dog först.

Sedan verkar folk ha svårt för att förstå att folk har olika förmågor och är i olika stadier av inlärning och klarar man inte av att vissa spelar gör konstiga tabbar eller misstag då ska man inte spela ett spel som WOWS som överlag är riktat mot att slumpmässigt slänga i hop folk för hela det konceptet motverkar samarbete och skapar förvirring.
Det märks direkt när man kör Division att bara var 2st, kör med en Wingman som jag brukar säga då vinner man mycket oftare och får mycket mer kills. Hade man kunnat köra hela lag mot varan hade individuell förmåga spelat mycket större roll tror jag.

Sedan har jag råkat ut för en hel del bugar, troligen pga wine under linux men även server problem så folk som är otåliga för en del blir AFK eller verkar tappa "kontrollen" över skepp och det ska anmälas högt och lågt, vist det finns bots och skit men en del är nog folk som bara har fått tekniska problem vilket i alla all jag har fullt överseende med men tyvärr allt för många förväntar sig perfektion från alla deltagare oavbrutet vilket är orimligt.

Synd att folk tar esport och datorspel på liv och död tyvärr för i min värld är det ett nöje och tjuriga människor är som sur mjölk så dessa pc master race människor som tror att det är produktivt att skrika, asshole, idiot och gay (vanligaste orden jag sett denna veckan) så fort dom dör till lagkamraterna gör inget annat än att sabba för alla.
Ens lag vinner definitivt inte om dom inte vill spela i ett lag fullt med folk som kräver respekt med inte ger någon utan bara verbalt visar sitt missnöje hela tiden.
När jag är död så kan ja uppmuntra eller ge tips så gör jag hellre det.

Permalänk
Medlem

Lyckades få till de med min fruktkaka nu har inte riktigt gillat den men nu tror jag att jag kommit på rätt spelstil har nog kört den för destroyer aktigt innan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Fick till en snygg bild på G3Virus när vi spelade idag

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Fick till en snygg bild på G3Virus när vi spelade idag
http://i.imgur.com/fTg4x6W.jpg

Nice

Med all röta jag haft i dag, verkar inte hittat formen alls så var det gött att överleva till slutet med en runda BB.
Fick 53x hits med 93.8K AP Shells, En kill tror jag (kasst men ändå.) 3st citadels och sedan fick jag Confederet då jag skadade 6st skepp tror jag det är med minst 20% av deras HP så det blev 10st efterlängtade +50% extra XP flags som ska nyttjas

Rätt noob fortfarande, i bland gårt i bland inte.

EDIT: Sedan fick vi några riktigt fina DD rundor med med 2-3 kills var emellanåt, Torach tror jag toppade 4st på en match och jag 3st.
Sista matchen var grym, tog ut 3st, mins en BB och rästen CC tror jag. Tyvärr var det bara en CV som tog 3st och någon annan som tog 1st så vi förlorade för det fans inte skepp kvar sedan att försvara A, B och C så förlorade ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Har en timme nu att klämma, blir att börja ge Cleveland en chans igen nu efter alla positiva omdömen ovan

Edit: 3 rundor, 3 vinster. Börjar få in kännet med båten ändå! Är ju som vissa av er skrivit tidigare att det blir lite annorlunda spelande med den jämfört med Omaha..

Jag gillar inte Cleveland alls...

Det som stör med Cleveland är kanonerna som lobbar granaterna i en hög bana, det gör att det tar tid att för dom att nå målet (fiende båt) som då förflyttat sig. På nära håll skjuter Cleve'n som alla andra båtar men då är problemet att Cleveland inte är någon stryktålig båt... Den blir lätt sönderskjuten och sänkt...

Det gäller att lära sig att skjuta långt med Cleveland och bara gå i närstrid med jagare...

Det skulle vart perfekt med ett eldlednings plan på Cleveland med sina snabbskjutande kanoner men veka skrov och ligga på avstånd och pricka fiendebåtar. Clevelands plan är bara ett jaktplan??
Fast då kan man lika gärna satsa på slagskepp.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk

2000 exp fast vi förlorade... jag undrar vad man hade fått ifall man vunnit

Permalänk
Medlem

Jag är rätt nöjd med den då jag inte har Premium utan kör standard konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Jag gillar inte Cleveland alls...

Det som stör med Cleveland är kanonerna som lobbar granaterna i en hög bana, det gör att det tar tid att för dom att nå målet (fiende båt) som då förflyttat sig. På nära håll skjuter Cleve'n som alla andra båtar men då är problemet att Cleveland inte är någon stryktålig båt... Den blir lätt sönderskjuten och sänkt...

Det gäller att lära sig att skjuta långt med Cleveland och bara gå i närstrid med jagare...

Det skulle vart perfekt med ett eldlednings plan på Cleveland med sina snabbskjutande kanoner men veka skrov och ligga på avstånd och pricka fiendebåtar. Clevelands plan är bara ett jaktplan??
Fast då kan man lika gärna satsa på slagskepp.

Cleveland är stryktålig, betydligt mer än japanska kryssare upp till t8. Sen vill du ha ett scout plan???? Varför vill du skjuta mer än 17km bort????!!!!

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Cleveland är stryktålig, betydligt mer än japanska kryssare upp till t8. Sen vill du ha ett scout plan???? Varför vill du skjuta mer än 17km bort????!!!!

Rätt kul. Jag tycker precis tvärt om. :-). Japanska kryssare har betydligt bättre pansar än vad amerikanerna har fram till tier åtta, enligt min mening. Man kan göra så att pansaret på Cleveland funkar genom att lägga sig i en sådan vinkel att man precis kan skjuta med de bakre/främre tornen. Sedan när man är klar med salvan, vinklar man bara tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Cleveland är stryktålig, betydligt mer än japanska kryssare upp till t8. Sen vill du ha ett scout plan???? Varför vill du skjuta mer än 17km bort????!!!!

Varför skulle man inte om möjligheten fanns?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nu har ja inte kört så enormt mycket, men lite fundersam på cruisers. Usa VS japanerna.
Vad har Usa att komma med emot japanerna? För torpeder känns ju riktigt stabilt och bra.
AA är väll bättre på usa om ja inte missat nått här, men tycker det är mindre flyg efter patchen ändå. Så funderar på att stanna vid tier7 USA som ja har nu och börja om på japanerna.

Pros cons dessa?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Kört en hel del Minekaze och tänkte att det var dags att prova de amerikanska jagarna, men det är ju skitsvårt att spela med dem när de har så kort range på torpederna. Hur skall man spela dessa jagare, campa bakom småöar eller liknande? Hur spelar ni?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Som du säger: ligg i bakhåll bakom en ö eller vänta tills fi är upptagen med att skjuta på någon annan. Och underskatta inte kanonerna, man kan ge förvånansvärt mycket pisk samtidigt som man gör undanmanövrer tack vare att tornen har så pass snabb traverse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Rätt kul. Jag tycker precis tvärt om. :-). Japanska kryssare har betydligt bättre pansar än vad amerikanerna har fram till tier åtta, enligt min mening. Man kan göra så att pansaret på Cleveland funkar genom att lägga sig i en sådan vinkel att man precis kan skjuta med de bakre/främre tornen. Sedan när man är klar med salvan, vinklar man bara tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

För det är det som skiljer USN från IJN är att Japanarna får torpeder men mindre pansar, och jänkarna får bättre pansar utan torpeder...

Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför skulle man inte om möjligheten fanns?

För som han själv skrev, det tar för lång tid för att skotten ska träffa, på 17 km måste du sikta drygt 3 sikten (alltså den där linjen i kikaren) om fartyget åker i 30 knop rakt åt sidan. Du hinner skjuta 3 salvor innan första träffat... Ökar du avståndet så kommer du knappast träffa.

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

För det är det som skiljer USN från IJN är att Japanarna får torpeder men mindre pansar, och jänkarna får bättre pansar utan torpeder...

Se där. Det tänkte jag aldrig på när jag körde IJN:s kryssare. Bara man vinklar fartyget så tycker jag inte man märker av att de har mindre pansar. Sedan föredrar jag 20cm vs många 15.5cm. Men det är ju en smaksak.

Cleveland

Aoba

Hull Armor

16 - 16 mm

6 - 25 mm

Hull Armor

Citadel Armor

13 - 127 mm

13 - 76 mm

Citadel Armor

Deck Armor

16 - 51 mm

35 - 48 mm

Deck Armor

Extremity Armor

16 - 16 mm

13 - 13 mm

Extremity Armor

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Skrivet av Holic:

Nu har ja inte kört så enormt mycket, men lite fundersam på cruisers. Usa VS japanerna.
Vad har Usa att komma med emot japanerna? För torpeder känns ju riktigt stabilt och bra.
AA är väll bättre på usa om ja inte missat nått här, men tycker det är mindre flyg efter patchen ändå. Så funderar på att stanna vid tier7 USA som ja har nu och börja om på japanerna.

Pros cons dessa?

Om ditt mål är Tier X så kör Japsarna eftersom Zao är den bästa cruisern i spelet med hästlängder.
Dom har nerfat Des Moines nåt så in i norden men förhoppningsvis buffar dom den lite och då kan den bli extremt farlig.

Permalänk

Sjuuk match, det är såna här matcher som gör att jag älskar Tirpitz. Den kan ta så mycket stryk i närstrider att det är helt sinnesjukt!
synd bara att jag inte hade Shadowplay installerat... Var en sjukt bra match från våran sida på Hot Spot.
En BB (jag) och 4-5 cruisers som support på våran sida.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Sjuuk match, det är såna här matcher som gör att jag älskar Tirpitz. Den kan ta så mycket stryk i närstrider att det är helt sinnesjukt!
synd bara att jag inte hade Shadowplay installerat... Var en sjukt bra match från våran sida på Hot Spot.
En BB (jag) och 4-5 cruisers som support på våran sida.

http://i.imgur.com/M9Sc9D4.png
http://i.imgur.com/sa1gA4h.jpg
http://i.imgur.com/qL0TP9I.png

Tirpitz is the King!

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av DareDevil:

Tirpitz is the King!

Verkligen

Gick ju rätt bra idag med!

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Verkligen

Gick ju rätt bra idag med!

http://i.imgur.com/qhqYevd.jpg

Helt okej kväll

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |