Permalänk

Är det någon som vet vad som ger mer exp, att göra mycket skada eller att förstöra fiendeskepp?
Jag blev lite förvånad av pågrund av expn jag fick eftersom antalet träffar inte var speciellt många, men skadan måste ha varit hög på varje skott med tanke på att jag gjorde 125k dmg. Kan det vara värt att investera i Premium..?

Permalänk
Medlem

Jag har alltid får mer XP av damage än kills vad jag noterat i alla fall när jag kollat Team Score.

Permalänk

Så nu har hon lagt till i min hamn

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Är det någon som vet vad som ger mer exp, att göra mycket skada eller att förstöra fiendeskepp?
Jag blev lite förvånad av pågrund av expn jag fick eftersom antalet träffar inte var speciellt många, men skadan måste ha varit hög på varje skott med tanke på att jag gjorde 125k dmg. Kan det vara värt att investera i Premium..?

http://s12.postimg.org/69iug9dgd/Screenshot_2.png
http://s21.postimg.org/ein1o8e0n/Screenshot_1.png
http://s12.postimg.org/9xcuax6ql/Screenshot_3.png

Jag är rätt säker på att man får mer XP för skada man gjort för ibland har jag fått massa xp när jag inte fått kills men fått citadelträffar.

Permalänk
Medlem

@DareDevil
Gratulerar!
Sista grinden tier IX-X är ju den tyngsta.

Permalänk
Skrivet av Bootsman:

@DareDevil
Gratulerar!
Sista grinden tier IX-X är ju den tyngsta.

Den hoppar man över med free xp

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Spelclocker divisionen presterar.

Permalänk

All hail the mighty Yamato!

Inte avis alls......

Permalänk
Medlem

är tyska cruisers så dåliga som folk på forumet skriver ? dom verkar ju bli dissade rätt hårt, kanonerna är för dåliga låg chans för fire om man skjuter HE samt AP är heller ingen höjdare direkt, båtarna är för långsamma, klen hull armor osv... ? kanske man ska vänta med den tyska linjen tills vidare..

Permalänk
Medlem

Jag levlade mina T1'or jag fick och låste upp T2 sedan sålde jag dom. Mer slots plats för Jappsar så det tackar vi för

Permalänk

Denna är rätt sjuk. Dom kör en Halloween-grej på NA servern där man ibland får möta ett OP skepp som körs antingen utav folket bakom spelet eller andra youtubers osv, och vinner man matchen mot detta skeppet så får man flaggor.

När jag säger något OP så menar jag Des Moines på Tier 4 OP
Har inte sett klippet själv men ska ses nu,

Permalänk
Medlem
Skrivet av DareDevil:

Den hoppar man över med free xp

Jag vet! Måste farma 100k till så får jag min Zao

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem att installera Aslains moddar?

Allt går bra när man ska välja vilka moddar man vill ha men efter jag trycker på next för att installera modden så stängs den rutan ner men andra rutan som visar bilden på modden är kvar men det kommer ingen processruta som visar installationen. Hur löser man det här?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Jag och @DareDevil fick flera bra rundor med BB i dag, T5 och mycket T7 blev det.
Fick själv XP rekord med över 4K.

Det är fruktansvärt kul att Team upp med BB och ge både AA stöd och även gå upp mot ensamma BB's och döda dom med bredsidor

Vi sköt ut mycket DD också, bara man får rätt lead på dom så dör dom snabbt.
Sedan blev det en hel del citadeler också.

Kongo rockar fett fortfarande!

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Jag och @DareDevil fick flera bra rundor med BB i dag, T5 och mycket T7 blev det.
Fick själv XP rekord med över 4K.

Det är fruktansvärt kul att Team upp med BB och ge både AA stöd och även gå upp mot ensamma BB's och döda dom med bredsidor

Vi sköt ut mycket DD också, bara man får rätt lead på dom så dör dom snabbt.
Sedan blev det en hel del citadeler också.

Kongo rockar fett fortfarande!
https://dl.dropboxusercontent.com/u/27196441/g3virus_kongo_2.png

Var kul som vanligt Tycker synd om North Carolinan vi körde över i våra Nagato´s

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Idlar i kanalen, med nick Hoolk, men har lite dåligt med tid att köra ihop med er det senaste. Sporadiska matcher och mycket väntan. Blir inte så skoj för er.
Men hoppas på framöver här så kanske man kan få nån kväll iaf.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

är tyska cruisers så dåliga som folk på forumet skriver ? dom verkar ju bli dissade rätt hårt, kanonerna är för dåliga låg chans för fire om man skjuter HE samt AP är heller ingen höjdare direkt, båtarna är för långsamma, klen hull armor osv... ? kanske man ska vänta med den tyska linjen tills vidare..

Jag har T4 nu på tyskarna, T1 var nice men blev bara en match innan jag kom till T2, T2 började det bli jobbigt för kanonerna har liten kaliber och då gör mindre skada, T3 båten är typ samma? Jag sköt 93 skott på en South Carolina, gjorde extremt lite skada, de flesta av mina HE skott studsar etc.

Jag har hört att det ändras från T5 och jag vet att T10 så är Hindenburg kung just nu, spöar mattan med Zao.

Permalänk
Medlem

Fy för satan vilken match. Sånt här som får adrenalinet att pumpa.
Vi förlorade dock med 3 ynka poäng :/

Sänkte enhändigt båda deras carriers dock

Permalänk
Medlem

är vinterbanor bara från tier 7 och uppåt eller nåt?

Permalänk
Medlem

Kommer ej in i spelet står unknown error hela tiden:/

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

är vinterbanor bara från tier 7 och uppåt eller nåt?

T6 tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Kommer ej in i spelet står unknown error hela tiden:/

Installerat om spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

är vinterbanor bara från tier 7 och uppåt eller nåt?

Undrar det samma för bara kommit in 2 gånger på 640 matcher eller så och jag har haft T7 ett tag nu och kört många rundor med.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av pa1983:

Undrar det samma för bara kommit in 2 gånger på 640 matcher eller så och jag har haft T7 ett tag nu och kört många rundor med.

Börjar på T6 och blir vanligare ju högre upp man kommer då andra kartor filtreras bort. Jag gillar den.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av HazZarD:

är vinterbanor bara från tier 7 och uppåt eller nåt?

Får den och Hot Spot när man kör tier 8 och uppåt, innan dess är det inte så stor chans

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag gjorde bort mig idag. Kör runt och försöker bekämpa destroyers ihop med två andra destroyers från mitt lag. Lyckas lägga en torped i röven på min team-mate. Oups, sorry, no problem etc...

Matchen glider vidare. Vi lyckas bekämpa två DD som kretsar runt oss. Seglar vidare och ser en crusier längre bort. lägger av torpeder då jag har 10km range på mina... SJÄLVKLART åker samma kompis-DD in i två av mina torpeder och dör på kuppen. Ridå. Han var inte nöjd. Jag var inte nöjd

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk

NORTH

Jag, @pa1983 och @Torach hade en fantastisk och mycket spännande runda på kartan North. Det hela började med att vi åkte ner till vänster för att hjälpa Torach som krigade för fullt mot 3 BBs och 1 DD, han hade oturen att börja längst till vänster medan jag och pa1983 började närmare mitten av kartan. Segern blev vår men vi förlorade pa1983 vars skepp blev uppslukat av havet.

Rundan var inte över än, vårt lag mötte hårt motstånd i mitten och till höger, när vi hade vunnit vårat slag på vänsterflanken märkte vi att det nu var endast 4 skepp kvar (3 BBs & 1 CV) på vårat lag och 5 (3 CC, 1 CV & 1 BB) på motståndarlaget. Det tog bara 3 minuter innan det var 3vs3, vi förlorade vårat CV men motståndarna förlorade 1 CC och deras BB. Det såg ut som att segern var vår men det var då vi märkte att de började ta över våran "flagga", vi hade inte tid att försöka ta deras flagga så det var fullfart tillbaka för att stoppa dem.

Eftersom vi inte kunde se dem så slängde vi iväg skott i hopp om att träffa något i blindo men det lyckades vi inte med, tillslut så såg vi en Yorck och slängde iväg allt vi hade för att stoppa honom. Jag fick in en träff och lyckades minska deras tid, samtidigt dök deras Königsberg upp och nu var det verkligen ont om tid! Jag laddade om och Torach kunde inte skjuta över berget, i absolut sista sekund kanske till och med på hundradelen träffade jag honom och drog tillbaka hälften av tiden. Man fick ständigt bytta mellan Yorck och Königsberg för att inte dem skulle kunna ta över flaggan. Plötsligt hör man ett glatt rop i TS, det är Torach som precis fått in 2 citadelträffar och sänker Yorcken på stället. Nu hade vi rundan med ett järngrepp och medan vi krigar för fullt åker vår tredje BB och erövrar fiendens flagga.

Königsbergen och CV:et skickade allt dem kunde mot mig och Torach, sorgligt nog så får jag 4 torpeder i sidan och exploderar.
Torach överlever och lyckas döda Königsbergen med sina sekundära kanoner, SEGERN ÄR VÅR!!

Bästa rundan jag spelat på World of Warships, tack vare Torach och pa1983 lyckades vi vinna mot alla odds.
Mycket trevligt att spela med er grabbar!

Permalänk

Hade en plan att skaffa Des Moines men nu har jag i princip kommit ikapp med Iowan att jag börja fundera över Montana.

Des Moines har ju sin sjuka RoF men Montana är i princip en Iowa med mer armor och 3 extra kanoner.

DD var tycker du? Du har ju Montanan iallafall, ska jag grinda Montanan eller?

Permalänk
Medlem

Alla mina vänner som körde WOWS har gått tillbaka till WOT . Är det någon som vill ha en pluton kamrat (tier 5-6 och en 8) så kan jag köra. Spelar lite då och då främst på helger. Blir jävligt tråkigt o bara segla runt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb