Permalänk
Medlem

Problem med Lenovo y50-70

Min bror har fått en ny dator, vi startar den och tangentbordet lyser o fläktarna går men skärmen går fan inte att få igång, den är som sagt helt ny.

Vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skytten4:

Min bror har fått en ny dator, vi startar den och tangentbordet lyser o fläktarna går men skärmen går fan inte att få igång, den är som sagt helt ny.

Vad kan vara fel?

jag sökte bara lite snabbt på Lenovo y50-70 black screen
såg flera som precis köpt datan som upplevde just detta .(nån nämde defekt modekort som han fick bytt)
http://forum.notebookreview.com/threads/hey-guys-i-bought-a-l...
Om en svart skärm är det första man möts av så skulle jag gå tillbaka med datorn direkt och byta den. men det är klart att jag skulle forska lite först om det är nån knapp eller något som är intryckt eller så . allt behöver ju inte betyda fel med alla finesser hit o dit ...

Visa signatur

AMD FX-Series FX-8350 Black Edition | ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 | G.skill Ares 8GB DDR3 1600 | MSI R9 270x 2GB GAMING | Samsung 840 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Hej, har tyvärr inget svar på din fråga men jag tänkte lägga till ett till problem till denna tråd.

Köpte i början av veckan en y50-70 med 4k skärm från Alina, specen finns här. https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=59428102#prodinfo
Kändes som ett klipp med tanke på vad den bör prestera. Ska inte spela spel så 48Hz och likande var inte ett problem för mig.

Packade upp datorn och kopplade i strömmen. Startade datorn och fullföljde installationen av Win 8.1.
Mitt problem är att datorn är EXTREMT slö. Det tar typ 10-20 sek innan den svarar, exempelvis när jag ska starta ett program. Mus och tangentbord funkar som det ska. Bara uppdateringar i början tog ca 3 timmar. Och då är det bara typ Windows update. Det är väl inga konstigheter kanske eftersom det är typ 2 Gb med installationer i omgångar men ändå. Ibland så står det (svarar inte) högst upp på balken i diverse program.

Upplever också att WiFi mottagningen är kass. Sitter typ 3-4 meter från router och det saknas redan en "plupp".

Börjar ånga mitt köp mer och mer efter diverse problem som folk verkar ha när man söker på nätet. Har dock inte hittat någon med samma problem än. Datorn har varit i gång liksom max 5 timmar.

Förslag på vad det kan vara? Hårddisk, moderkort? Tänkte lämna in datorn imorgon till Alina igen så får vi se vad de tycker att man ska göra.

Nån som har erfarenhet av reparationsärenden hos Lenovo? Kan man lämna tillbaka som öppet köp när den har blivit uppbackad? (och sen plocka ut en ny direkt kanske?)

Skickades från m.sweclockers.com