Permalänk
Medlem

Uppgradera RAM?

Hej. Jag kör rätt enkla spel såsom CSGO och liknande. Efter en stund av spelande så börjar de surra konstigt i datorn och när det låter på ett visst sätt så fryser även spelet nån sekund. Kan detta bero på att ja överbelastar processorn på nåt sätt eller ska jag uppgradera min Ram som för nuvarande ligger på 4 gb. När ja kollar hur mkt av RAM minnet som används när ja kör så står de typ 2,7 gb.
Alla andra komponenter är hyffsade så de borde väl vara Ram minnet som lackar?? Tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Surrar det som att hårddisken arbetar?
Även om 4GB inte är så mycket idag så ska det vara lugnt om du bara använder 2,7GB av dem. Jag tror att ditt problem är något annat. Har du tex provat att kolla dina temperaturer på grafikkort och cpu?
Det underlättar också om du faktiskt listar vad som sitter i din dator.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

http://greattech.se/product.html/infinity-stealth?category_id... här är datorn.
Det lixom surr-tjuter på något sätt. Sen så blir tonen liten skarpare och skärmen fryser en kort stund.
Både grafikkortet och CPU:n ska inte vara överhettade enligt AMD overdrive

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Fabriksöverlockad grafikkort från senaste genarationen " R7" serien. 2 GB grafikminne med effektivt kylsystem och flertal nya funtkioner från AMD.
AMD Mantle är en ny teknik som ökar prestandan och ger bätre spelupplevese. Stödjer Eyefinity system för att kunna koppla dig mot flera skärmar samtidigt.

Ursäkta, jag är inte till hjälp här, men vafan... har aldrig sett så mycket stavfel på en kommersiell hemsida förut.

Och Grafikkort ifrån senaste R7 generationen? Wat? O_o

Citat:

Med komponenter från senaste generationen är datorerna alltid uppdaterade med senaste tekniken. Datorerna kommer med 2 års garanti och tillgång till livtids teknisk support.

Ser ut som du har liv-tids support ialla fall... O_o

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Aaa de hade ja koll på.. men tack

Skickades från m.sweclockers.com