Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Prestandaproblem i spel

Hej, som rubriken lyder så har jag efter montering av datorn i nytt chassi fått prestanda problem, från att gå från bra fps i spel som t.ex. GTA V och The Witcher 2 till totalt skräp.

Min rigg är : Z77 Sabertooth.
i5 3570k 3.4, överklockad till 4,4 turbo boost.
Gtx 980 Reference, smått överklockad.
16gb 1600mhz RAM.

Jag har redan kollat drivrutiner, energisparläge, ändrat grafiken (får fortfarande c 45fps med medelgrafik i Witcher, kan nämna att en kompis får bättre fps med ett 660ti ), Felsökt datorn, testat i 1080p ( kör vanligtvis 1440p ).
kan tillägga att det funkade jätte bra i några minuter för ca 2 timmar sedan när jag överklockade GPUn men eftersom det inte låg på stabila frekvenser så sänkte jag och helt plötsligt så ligger jag på ca 20-40 fps från att gå ifrån 90-120. detta var också efter jag ändrat energisparläget till hög prestanda.

Allt strul uppkom efter ombygget av datorn, men tycker själv att jag varit försiktig med alla delar och liknande samt datorn verkar fungera fin i övrigt.

jag sitter verkligen idélös och bara muttrar eftersom jag inte vet vad jag skall göra samt ser jag väldigt mycket fram emot The Witcher 3 releasen..

Permalänk
Inaktiv

Kolla i BIOS om datorn använder GTX980 eller Intels intergerade gpu.