Sapphire R9 290 Tri-X säljes eller bytes mot referens 290/290x

Permalänk
Medlem

Sapphire R9 290 Tri-X säljes eller bytes mot referens 290/290x

Sapphire R9 290 Tri-X "new edition", köpt av känd användare här på marknaden. Jag har inte använt detta kort, bara plockat loss kylaren och sett att mitt vattenblock inte passar, så ny kylpasta är på annars är allt annat original. Helt och fint kort, ca 2 månader gammalt så som nytt.

Säljes för 2100 eller bytes mot R9 290/290x referens.

MVH

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

@Marticus:

Hej Marticus vad synd det var den anledningen till att jag sålde det. För att det inte finns block till den. Om jag inte skulle vara ute efter att vattenkyla kortet hade jag nog haft kvar det. För det är ett suveränt kort och bästa kylaren som finns. Lycka till med försäljningen av kortet.

Mvh gunner357/ Rikard förra ägaren till kortet.

PS går i god för att Marticus är en sjysst kille att göra affärer med.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

@Marticus:

Hej Marticus vad synd det var den anledningen till att jag sålde det. För att det inte finns block till den. Om jag inte skulle vara ute efter att vattenkyla kortet hade jag nog haft kvar det. För det är ett suveränt kort och bästa kylaren som finns. Lycka till med försäljningen av kortet.

Mvh gunner357/ Rikard förra ägaren till kortet.

PS går i god för att Marticus är en sjysst kille att göra affärer med.

Yep det va lite frustrerande. Det finns två versioner av detta kort, en "gammal" modell som funkar med vattenblocket jag har, detta var den "nya" modellen. Visste inte att det fanns två och därför blev jag så fundersam på när du sa att du sålde det då det inte fanns nå block. Jaja, inte världens ände! Tack för den snälla kommentaren

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Hur gammalt är kortet totalt sett? Antar att den bara är två månader gammal om man enbart ser i din ägo?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Specias:

Hur gammalt är kortet totalt sett? Antar att den bara är två månader gammal om man enbart ser i din ägo?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte det på netonnet den 19/3 2015 Ja precis 2 månader.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Hur långt är kortet (specifikationerna på prisjakt säger lite olika) har nämligen bara 28.9cm att leka med i chassit.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Hur långt är kortet (specifikationerna på prisjakt säger lite olika) har nämligen bara 28.9cm att leka med i chassit.

då faller du ett par cm kort tyvärr. detta kort är längre än ett A4-papper, strax över 30cm är detta, 30,5 för att vara exakt. Kapa hål i framkant på chassiet?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

då faller du ett par cm kort tyvärr. detta kort är längre än ett A4-papper, strax över 30cm är detta, 30,5 för att vara exakt. Kapa hål i framkant på chassiet?

Är ju visserligen ett skräpchassi av rang, fraktskadat och plastigt, men såga hål är inget alternativ!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.